شناسهٔ خبر: 68182818 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

راهنمای جامع ساخت سوله سبک و هزینه مجوز احداث

ساخت سوله سبک دغدغه همه کسانی است که بودجه کافی برای ساخت سوله با تیرورقی یا سایر سوله ها را ندارند و می خواهند با کمترین هزینه کارگاه تولیدی خود را تاسیس کنند. سوله های سبک همانقدر که اقتصادی هستند، می توانند بسیار مقاوم و مستحکم باشند.

صاحب‌خبر -

به همین علت اگر می خواهید که هزینه کمی در ساخت سوله هزینه کنید، ساخت سوله سبک بهترین روش برای کاهش هزینه است. علاوه بر این شما هزینه های دیگر مانند مجوز احداث  خواهید داشت.

برای ساخت سوله سبک شما باید با مواردی مانند انواع سوله، دلایل استفاده از سازه های سبک و قیمت آن آشنا باشید. در این مطلب سعی خواهیم کرد به تمامی این موارد اشاره کرده و شما را با نحوه ساخت سوله سبک آشنا کنیم.

images_1722936834_66b1ee02d9284.jpg

انواع سوله سبک

برای ساخت سوله سبک، باید در ابتدا با انواع سوله های سبک آشنا شوید. شرکت های سازنده معمولا سعی می کنند بهترین نوع سازه سبک را در کنار بهترین قیمت ارائه دهند. در این قسمت با انواع ساخت سوله آشنا شوید.

سوله لوله ای یا سیلندری

بهترین نوع سازه سبک، سوله لوله ای است که برای ساخت سوله ارزان، معروف است. این نوع سازه نسیت به سوله های سنگین و تیر ورقی مقرون به صرفه هستند. بسیاری از صنعتگران ترجیح می دهند از این نوع سوله برای ساخت بناهای کارگاهی استفاده کنند.

علت انتخاب آن ها کاهش هزینه ها در اجرای فونداسیون و ساخت سازه است. برای اجرای سوله لوله ای معمولا 60 تا 50 درصد در هزینه های صرفه جویی می شود. همچنین این سازه ها مقاوم ترین نوع سوله سبک در همه بلاهای طبیعی مانند باد، زلزله و طوفان هستند.

معمولا برای ساخت دیوار این نوع سازه از پنل ساندویچی، آجر یا بلوک استفاده می شود که مقاومت بالایی دارند. برای پوشش سقف نیز از متریال هایی مانند ورق گالوانیزه ، آندولین، ورق های پلی کربنات و آندوویلا استفاده می شود. به این ترتیب شما شاهد مستحکم ترین بنا با بهترین بنا خواهید بود.

سوله سبک قوسی

مورد دیگری که می توانید در ساخت سازه سبک از آن استفاده کنید، سوله سبک قوسی است. کم وزن بودن این سوله ها باعث شده در میان سایر سوله ها محبوب تر باشند. جالب است بدانید برای ساخت سوله سبک قوسی از پروفیل های چهار گوش استفاده می شوند.

استفاده از این نوع پروفیل باعث می شود که سوله سبک تر باشند اما سبک بودن سوله باعث نخواهد شد که مقاوم نباشند. سوله سبک قوسی در برابر همه بلاهای طبیعی مقاوم هستند و قیمت مناسبی نیز دارند.

سقف این نوع سوله قوسی است و بیشتر از این نوع برای ساخت ورزشگاه ها استفاده می شود. توجه کنید که در ساخت این نوع سوله سبک از شرکت هایی کمک بگیرید که دارای مهندسین و با تجربه در ساخت سازه باشند.

سوله سبک خرپایی

در ساخت سوله خرپایی برای اینکه از خرپاها برای ساخت سوله استفاده می شود، وزن سوله سبک تر می شود ولی در عوض استقامت و استحکام بالایی دارند. معمولا طراحی و نصب سوله ها در خرپایی به شکل مثلثی شکل است.

توجه کنید که در هنگام ساخت سوله خرپایی مشخص کردن مناطقی که برای نصب مناسب هستند، خیلی مهم است. پس باید از شرکتی کمک بگیرید که توانایی ساخت سازه را بر اساس اصول استاندارد رعایت کنند. این سوله هزینه نصب بسیار پایینی دارد.

سازه های فوق سبک چادری

سازه های فوق سبک چادری که به آن ها سازه های فضایی هم گفته می شود، در واقع شکل سه بعدی دارند و در صنعت سوله و ساختمان سازی یک ابداع نوین به شمار می ورد. در ساخت این سوله از مصالح بسیار سبک استفاده شده و همین علت باعث شده که به جز سازه های فوق سبک به شمار برود.

از این نوع سازه معمولا برای ساخت انواع بناها، زمین های بازی، باغ ها تراس ها و پارکینگ ها استفاده می شود. این نوع سازه ها از لحاظ زیبایی نسبت به بقیه سازه ها متفاوت هستند. سوله های فوق سبک چادری نسبت به سایر سازه های فوق سبک دیگر سریع تر قابلیت اجرا و نصب دارند.

images_1722936841_66b1ee097075f.jpg

چرا باید از سوله سبک استفاده کنیم؟

شاید هرکسی دلیل خاصی از ساخت سوله سبک داشته باشد، اما مهم ترین ویژگی هایی که افراد را ترغیب به نصب این نوع سازه می کنند، قیمت سوله و کیفیت بالای آن است. در ادامه شما با دلایل استفاده از سوله سبک آشنا خواهید شد. 

قیمت سوله سبک

رفتارهای مشتریان و افرادی که به دنبال ساخت سوله هستند، نشان می دهد که قیمت سوله همیشه بر سایر ویژگی های سوله اهمیت دارند. همین ویژگی باعث شده است که اهمیت سوله ارزان و سبک بالا برود.

نصب سریع و آسان سازه سبک

نصب سریع و آسان سازه سبک می تواند یک اولویت برای شرکت سازنده و همینطور مشتری باشد. سازه های سبک قابلیت نصب سریع و آسان دارند و در کمترین زمان ممکن شما می توانید سازه مورد نظر خود را تحویل بگیرید.

امکان تغییر محل بعد از نصب

فرض کنید که سوله خود را با تیر ورقی یا سایر سوله های سنگین ساخته اید و می خواهید محل کارگاه تان را تغییر دهید. طبیعی است که امکان تغییر محل وجود نخواهد داشت و شما برای تغییر محل باید مجدد درخواست ساخت سوله جدید بدهید.

اما اگر سازه سبک ساخته شده بود امکان تغییر محل بعد از ساخت وجود دارد. دلیل این کار استفاده از پیچ و مهره در هنگام ساخت سازه های سبک است. می توان گفت یکی از ویژگی های خاص سازه های سبک این مورد است.

مقاومت و استحکام بالا سوله سبک

استحکام و مقاومت بالا یکی دیگر از ویژگی های خاص سوله های سبک است. این سازه ها استحکام بالایی در برابر باد، طوفان، تگرگ، زلزله و سیل دارند و می توانید با خیالی راحت اقدام به ساخت این نوع سازه کنید.

قیمت سوله سبک

قیمت سوله سبک به عوامل مختلف بستگی دارد اما در حالت کلی قیمت هر متر مربع سوله سبک در سال 1403 بین 700 هزار تومان تا 2 میلیون و 500 هزار تومان است. البته این قیمت در همه شرکت ها ثابت نیست. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شرکت بیستون سازه در ارتباط باشید.

images_1722936847_66b1ee0f88270.jpg

هزینه مجوز احداث سوله سبک

برای دریافت مجوز ساخت سوله باید یک سری مراحل قانونی طی شود و اولین قدم شما برای دریافت مجوز خرید زمین، هزینه نصب سوله و تجهیزات کارخانه است. بهتر است بدانید که شما قبل از اینکه اجازه نصب سوله داشته باشید باید مجوز داشته باشید.

هزینه مجوز احداث سوله سبک بستگی به حوزه فعالیت شما دارد و متغییر است. ممکن است کسب و کار شما کارگاه تولیدی باشد و یا هم ممکن است در حوزه محصولات کشاورزی فعالیت داشته باشید. برای دریافت مجوز باید به وزارت این صنایع مراجعه کرده و هزینه مربوطه را از این سازمان ها جویا شوید.

بیستون سازه مجری ساخت سوله سبک

شرکت بیستون سازه یکی از بهترین شرکت در حوزه ساخت و نصب انواع سوله مخصوصا سازه های سبک و فوق سبک است که دارای تجربه بیش از 10 سال است. این شرکت توانسته بیش از 730 پروژه در رزومه خود ثبت کند و تبدیل به بهترین شرکت سازنده سوله در ایران شود.

برای ساخت سوله سبک می توانید با خیالی آسوده به این شرکت اعتماد کرده و صفر تا 100 پروژه را به این شرکت بسپارید. بیستون سازه دارای کادر حرفه ای و با تجربه ترین مهندسین است که تمامی استاندارد های مورد نیاز را برای ساخت سوله رعایت می کنند.

برای همکاری با شرکت بیستون سازه از روش های ارتباطی زیر می توانید کمک بگیرید.

تبریز، ولیعصر، فروغی، خیابان شیخ محمد خیابانی، ساختمان هما، پلاک ۱۷/۱

 تلفن همراه: ۰۹۱۴۴۳۱۷۱۹۲

 شماره دفتر: 04133202198

سخن آخر

ساخت سوله سبک علاوه بر اینکه هزینه های شما در ساخت کارگاه تولیدی و یا دامداری کاهش می دهد، بلکه باعث خواهد شد که سازه شما استحکام و مقاومت بالایی نیز داشته باشد. همچنین امکان تغییر محل نیز بعد از ساخت سوله وجود دارد.

برای ساخت سوله سبک و مقاوم می توانید از شرکت بیستون سازه کمک بگیرید.

 

نظر شما