شناسهٔ خبر: 68181824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزیر کشور: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم است

وزیر کشور در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه و موشن گرافیک با عنوان رای ملت، گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم و مشارکت مولفه اصلی قدرت نظام است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طبق گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه و موشن گرافیک با عنوان رای ملت مربوط به زمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران عصر روز سه‌شنبه در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور برگزار شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور طی سخنانی این اقدام مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در دوران انتخابات را یک کار ارزشمند و موثر در راستای تهیه نقشه راهی با موضوع و اهمیت مشارکت دانست و خواستار استمرار آن شد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت در جمهوری اسلامی مانند خون است در رگ‌های نظام، اظهار کرد: همانطور که در کلام رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری دیده می‌شوند مردم و نقش آنان در صحنه جزو اصول ذاتی انقلاب اسلامی ایران است و بر همین اساس است که مشارکت در نظام ما به عنوان یک راهبرد مطرح می‌شود.

وی با اشاره به نظام‌های مدعی دمکراسی که برپایه زر و ثروت‌های نامشروع پایه‌گذاری شده‌اند، گفت: همین امروز به صحنه آمریکا توجه کنید، مردم کجای کار هستند؟ کسانی که از یک سو در مورد دمکراسی صحبت می‌کنند از سوی دیگر به دنبال منافع خود براساس تولید سلاح و زر‌اندوزی هستند.

وحیدی اصل مشارکت را مولفه اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور باید این مهم را همواره در دستور کار داشته باشد. ما باید از اصل مشارکت مراقبت کنیم و تحلیل‌هایی که در این رابطه ارائه می‌شوند باید مبتنی بر واقعیت‌ها باشند.

وی با اشاره به تاثیر آثار فرهنگی ارائه شده در جشنواره فیلم کوتاه و موشن گرافیک با عنوان رای ملت، افزود: این نوع کار‌ها باید به صورت مستمر ادامه یابند هرچند باید شناخت کافی نیز از مخاطبان انجام شود و مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور باید برای کسب شناخت دقیق از جامعه و مخاطبان کمک کند.

وی با تاکید براینکه نظام جمهوری اسلامی برای مردم و نقش آنان در امور ارزش قائل است، گفت: مردم باید آگاهانه در تصمیم‌گیری‌ها و در صحنه حضور داشته باشند و هنرمندان و مراکز مطالعاتی در این راستا نقش مهمی دارند که ازجمله آن می‌توان به کار‌ها و آثار جدید ارائه شده در جشنواره فیلم کوتاه رای ملت در زمان انتخابات اخیر در کشورمان اشاره کرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور نیز در این آیین با ارائه گزارشی گفت: در راستای راهبرد‌های مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری این مرکز سه جشنواره با عناوین رای ملت، پیشنهاد من به رئیس جمهور و پیشنهاد من به نمایندگان، برگزار کرد.

جلیل دارا با اشاره به اهمیت موضوع مشارکت، افزود: در دوران انتخابات مرکز مطالعات وزارت کشور در این راستا علاوه بر کار‌های محتوایی و چاپی، میزبان فعالان سیاسی با گرایش‌های مختلف نیز بود.

وی در ادامه مشارکت را سرمایه اجتماعی نظام اسلامی خواند و گفت: مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور در کنار فعالیت‌های محتوایی، هشت جلد کتاب نیز به چاپ رسانده است.

دارا در مورد جشنواره رای ملت، گفت: ۱۷۰ اثر به جشنواره ارسال شده بود که با انعکاس آن، شش میلیون نفر از این آثار در فضای مجازی بازدید کردند.

به گفته رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور پنج اثر از فیلم‌های کوتاه و چهار اثر موشن گرافیک به عنوان آثار برگزیده جشنواره رای ملت انتخابات شدند.

رتبه اول گرافیک متحرک جشنواره رای ملت به اثری از بابک برهانی اختصاص یافت و بهترین فیلم کوتاه برگزیده نیز اثر محمد رضویان بود.

انتهای پیام/

نظر شما