شناسهٔ خبر: 68180336 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیانیه پایانی سومین کنفرانس بین‌المللی «نداء الاقصی» در کربلا

تهران- ایرنا- شرکت کنندگان در سومین کنفرانس بین المللی «نداء الاقصی» در بیانیه پایانی خود بر حمایت همه جانبه از ملت فلسطین و ضرورت تحریم رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، سومین کنفرانس بین‌المللی «نداء الاقصی» دیروز دوشنبه (۲۲ مرداد) با حضور علما و نخبگان دینی و سیاسی از بیش از ۶۰ کشور جهان در کربلای معلی آغاز به کار کرد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس، امروز و در پایان این کنفرانس با صدور بیانیه‌ای بر حمایت مطلق خود از ملت فلسطین در راستای مقاومت برای آزادسازی سرزمین فلسطین تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس خواستار تلاش همه جانبه برای توقف جنگ نسل کشی صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، مجازات همه مسئولین آن با پیگیری پرونده‌های حقوقی علیه جنایتکاران صهیونیست و تشکیل پرونده های جدید در دادگاه‌های بین‌المللی و محلی شدند.

حاضران در این کنفرانس همچنین خواستار قطعی تمامی اشکال روابط با رژیم جنایتکار صهیونیستی شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است: هرگونه تعامل با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوان و در هر زمینه‌ای، به منزله مشارکت با آن در جنایات وحشیانه این رژیم است و به همین دلیل خواستار قطع هرگونه ارتباط با این رژیم جنایتکار و بازگشت به ارزش‌های حقیقت و عدالت هستیم.

در بیانیه پایانی کنفرانس نداء الاقصی همچنین از موضع مردمی و رسمی عراق و حمایت آن از ملت فلسطین تشکر و قدردانی شد.

این کنفرانس زیر نظر دبیرخانه کل حرم امام حسین (ع) و به همت کمپین جهانی بازگشت به فلسطین و با شعار «از نبرد الطف تا طوفان الاقصی؛ پیروزی اراده بر استبداد» برگزار شد.

بر پایه این گزارش، فعالیت‌های این کنفرانس با زیارت هیات‌های شرکت کننده در حرم امام حسین(ع) و سپس دیدار با خادم قانونی حرم شیخ «عبدالمهدی الکربلائی» آغاز شد.

شیخ الکربلائی در جریان سخنرانی خود بر اهمیت برگزاری سالانه این کنفرانس به دلیل تاثیر آن در حمایت جهانی از مساله فلسطین به ویژه در سایه تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید کرد.

اولین دوره کنفرانس بین المللی «نداء الاقصی» با عنوان «پایه‌های نهضت حسینی و نقش آن در آزادی قدس و انقلاب ملت فلسطین» سال ۱۴۰۱ در آستانه فرارسیدن مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی برگزار شد و حاضران در آن بر تداوم مقاومت در فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی تاکید کردند.

نظر شما