شناسهٔ خبر: 68178780 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ادعای ستاد انتخاباتی ترامپ علیه ایران

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ روز شنبه حکومت ایران را متهم کرده بود که برخی از مکاتبات داخلی این ستاد را «هک» کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، فرارو نوشت: پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، روز سه‌شنبه ۱۲ اوت (۲۲ مرداد) اعلام کرد در حال بررسی ادعا‌ها مبنی بر نفوذ سایبری ایران به اسناد حساس داخلی ستاد انتخاباتی ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است.
 

 ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ روز شنبه حکومت ایران را متهم کرده بود که برخی از مکاتبات داخلی این ستاد را «هک» کرده است.

بیانیه ستاد انتخاباتی جمهوری‌خواهان اندکی پس از آن منتشر شد که پایگاه خبری «پولیتیکو» گزارش داد در ماه ژوئیه ایمیل‌هایی حاوی «اسناد معتبری از داخل ستاد دونالد ترامپ» را از یک منبع ناشناس دریافت کرده است.

بر اساس گزارش منتشره از سوی مایکروسافت، «یک گروه تحت مدیریت واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک ایمیل ایمیل فیشینگ هدفمند به یکی از مقامات عالی‌رتبه ستاد انتخاباتی ریاست‌جمهوری ارسال کرده» و «یک گروه دیگر، آن هم مرتبط با سپاه، یک حساب کاربری با دسترسی محدود را در یک شهر آمریکا به خطر انداخته است.»

پلیس فدرال آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه در این باره گفت: «ما می‌توانیم تأیید کنیم که اف‌بی‌آی در حال بررسی این موضوع است.»

کارزار انتخاباتی ترامپ هیچ مدرک خاصی مبنی بر دخالت ایران ارائه نکرده است، اما پیش از این در روز جمعه کارشناسان مایکروسافت اعلام کرده بودند که هکر‌های مرتبط با حکومت ایران در ماه ژوئن کوشش کرده‌اند تا به حساب یک «مقام عالی‌رتبه» در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نفوذ کنند.

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، گفت: «این اسناد به‌طور غیرقانونی به دست آمده‌اند» و «به قصد دخالت در انتخابات ۲۰۲۴ و ایجاد هرج و مرج در سراسر روند دموکراتیک ما به سرقت رفته‌اند.»

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک با رد اعتبار گزارش‌ها درباره هک ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد: «حکومت ایران نه قصدی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دارد و نه دارای انگیزه‌ای در این خصوص است.»

با این حال، ایران مدت‌هاست که مظنون به اجرای عملیات نفوذ سایبری در خاورمیانه و فراتر از آن به شمار می‌رود.

دو منبع مطلع به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که کارزار انتخاباتی کامالا هریس نیز به گونه‌ای مشابه در حمله سایبری مشکوک ایران هدف قرار گرفته است.

یکی از این منابع گفت که دست‌کم سه نفر از کارکنان کارزار انتخاباتی بایدن-هریس با ایمیل‌های فیشینگ هدف قرار گرفتند، هرچند بازرسان هیچگونه مدرکی دال بر موفقیت‌آمیز بودن این تلاش برای نفوذ کشف نکرده‌اند.

مایکروسافت در گزارش خود اعلام کرده است که «نفوذ عناصر شرور خارجی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به آرامی آغاز شد، اما سرعت آن به طور پیوسته در شش ماه گذشته به دلیل عملیات روسیه، و اخیراً ایران، افزایش یافته است.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر امسال برگزار می‌شود.

نظر شما