شناسهٔ خبر: 68178622 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قاهره خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف هتک حرمت مسجدالأقصی شد

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای یورش 2 وزیر صهیونیست و برخی اعضای کنست (پارلمان) این رژیم به همراه صدها شهرک‌نشین به مسجدالأقصی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «رأی الیوم»، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه خود ضمن محکوم کردن یورش 2 وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای کنست و صدها شهرک‌نشین به مسجدالأقصی و برافراشتن پرچم این رژیم در صحن‌های مسجدالأقصی، آن را رفتاری غیرمسوولانه و تحریک‌آمیز دانست.

در این بیانیه آمده است: این رفتارهای غیرمسوولانه و تحریک‌آمیز نقض قوانین بین‌المللی، وضعیت تاریخی و حقوقی قدس شریف است و تکرار این قبیل رفتارها حکایت از اجرای یک سیاست هدفمند دارد و ضروری است اقدامی فوری برای توقف آن و پایبندی به حفظ وضعیت حقوقی قدس صورت بگیرد.

مصر همچنین بر لزوم ایفای نقش موثر جامعه جهانی برای مقابله با این تجاوزات که هدف از آن برانگیختن احساسات و به شکست کشاندن تلاش‌های مربوط به برقراری آتش‌بس در غزه است، تأکید کرد.

در این بیانیه بر پایبندی قاهره به تلاش برای دستیابی به حل عادلانه، دائمی و فراگیر مساله فلسطین که ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و احقاق حقوق فلسطینیان باشد، تأکید شده است.

۱۴۰۰ شهرک نشین صهیونیست امروز به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش برده و به این مکان مقدس هتک حرمت کردند.

شهرک نشنیان صهیونیست همچنین در صحن مسجدالاقصی دست به حرکات و شعارهای تحریک آمیز زدند.

یورش امروز به مناسبت سالگرد موسوم به ویرانی «هیکل» مورد ادعای صهیونیست ها انجام شده است.

نظر شما