شناسهٔ خبر: 68177942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار تربت‌حیدریه: تعامل با رسانه‌ها رمز موفقیت مدیران است+ فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: تعامل و همکاری بیشتر با رسانه‌های رسمی و دارای مجوز، رمز موفقیت مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری با محوریت بزرگداشت هفته خبرنگار افزود: با توجه به افزایش سطح مطالبات مردمی، حوزه خدمت‌رسانی مدیران نیز افزایش یافته و به تبع آن مسوولیت رسانه‌های گروهی نیز در برقراری ارتباط دو سویه بین مردم و مسوولان، سنگین‌تر شده‌ است.

فرماندار ویژه تربت حیدریه ابراز کرد: رسانه های رسمی و دارای مجوز در راستای بیان خدمات نظام و مسایل مردم فعالیت می‌کنند و مسوولان باید از این ظرفیت برای انعکاس خدمات حوزه فعالیت خود بهره ببرند.

کی پور در خصوص جذب اعتبارات امسال که به تازگی در کمیته برنامه‌ریزی اعلام شده بود، گفت: شایسته است مدیران به شکلی برنامه‌ریزی کنند که مساعدت مدیران استانی خود را در جذب و تخصیص بیشتر جلب کنند.

رسانه‌های معتبر، مطالبات مردم را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند

رییس انجمن خبرنگاران شهرستان تربت‌حیدریه در این آیین از عملکرد برخی دستگاه‌ها که پیشتر گزینشی در جلسه تجلیل از رسانه‌ها عمل کرده ‎‌بودند، انتقاد کرد و گفت: استدلال این مدیران عزیز آن بود که تنها باید از خبرنگارانی قدردانی شود که "فعال" هستند.

اصغر غضنفری‌تربتی افزود: این ایام فرصتی برای قدردانی از مقام خبرنگاران و نه تجلیل از میزان و حجم کارکرد آنها است.

وی گفت: از سوی دیگر آنجا که هنوز در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی این خطه معیار، سنجه یا بخشی برای ارزیابی عملکرد رسانه‌ها وجود ندارد، لذا طرح چنین مباحثی زیبنده این دستگاه‌ها نیست.

مدیر مسوول و صاحب امتیاز هفته نامه و پایگاه خبری سلام تربت نیز گفت: اغلب مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به جای اعتماد به رسانه‌های رسمی و دارای مجوز، به افرادی در فضای مجازی روی آورده و به آنها اعتماد دارند.

محمود محمدزاده افزود: شایسته است بجای آنکه این عزیزان به گروه‌ها و کانال‌های بی‌هویت پر و بال دهند، به رسانه‌های شهرستان اعتماد کنند، زیرا در بررسی مشکلات و مطالبات به صورت حرفه‌ای وارد میدان می‌شوند.

وی بیان کرد: گواه این ادعا پیشرفت چند ده سال اخیر این منطقه در ابعاد مختلف است که بخشی از آن حاصل پیگیری صادقانه و بدون چشم داشت اصحاب رسانه دارای مجوز و شناسنامه‌دار است.

ایرنا رسانه مرجع است

مسوول دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی تربت‌حیدریه نیز از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با نزدیک به ۹۰ سال سابقه به عنوان "رسانه مرجع" یاد کرد و گفت: این رسانه با ۲ ویژگی مرجعیت و تنها رسانه رسمی نظام جمهوری اسلامی، محصولات خبری خود را بی‌ادعا و به صورت رایگان در اختیار مردم، رسانه‌های جمعی و مسوولان قرار می‌دهد.

عزت‌اله معمارباشی افزود: دفتر نمایندگی تنها رسانه رسمی کشور، اکنون اخبار چهار شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار واقع در جنوب خراسان رضوی را تحت پوشش دارد.

وی گفت: با وجودی که اغلب رسانه ای محلی مکتوب، تصویری و مجازی از اخبار این رسانه بزرگ بهره‌برداری می‌کنند و ظرفیت خود را در اختیار دستگاه‌های اجرایی گذاشته و تعامل خوبی وجود دارد، اما در این میان برخی دستگاه ها نسبت به جایگاه و اهمیت رسانه در اطلاع رسانی از خدمات دولت توجهی ندارند.

نظر شما