شناسهٔ خبر: 68177560 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

دانشگاه ملی مهارت اسلام آباد غرب به فیبرنوری متصل شد | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مشاور وزیر و مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از دانشگاه ملی مهارت اسلام‌آباد غرب بازدید کردند و این دانشگاه نیز ​با هدف فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از اینترنت پرسرعت در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، به شبکه فیبرنوری متصل شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، ایرج روحی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) و هیأت همراه برای بررسی وضعیت ارتباطات و زیرساخت‌های شهرستان اسلام‌آباد غرب به استان کرمانشاه سفر کرد.
این سفر با برگزاری جلسه‌ای در فرمانداری اسلام‌آباد غرب و حضور مسئولین محلی و کارشناسان ارتباطات استان با موضوع بررسی وضعیت پوشش اینترنت در مناطق شهری و روستایی، توسعه شبکه فیبر نوری و بهبود کیفیت خدمات ارتباطی در این شهرستان آغاز شد.
سید ابوالفضل محمدی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، در حاشیه این جلسه گفت: اتصال فیبرنوری اسلام‌آباد غرب به زیرساخت اصلی با چالش‌های مختص به این شهرستان مواجه بود و با پیگیری‌های این اداره کل، این مشکلات به سرعت رفع شدند.
وی افزود: پروژه فیبرنوری در اسلام‌آباد غرب با سرعت پیش می‌رود و اکنون چندین نقطه در سطح شهر از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.
محمدی با ارائه گزارشی درباره پوشش روستایی این شهرستان اظهار کرد: مطابق با قانون، تا پایان برنامه ششم توسعه باید 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که بر اساس آخرین آمار، پوشش اینترنت همراه در مناطق روستایی اسلام‌آباد غرب به 98.4 درصد رسیده است.
در پایان جلسه، پس از ارزیابی دقیق وضعیت موجود و نیازسنجی‌های انجام‌شده، تصمیمات لازم برای بهبود وضعیت ارتباطات در این شهرستان از جمله احداث سایت‌های جدید در مناطق شهری و روستایی به‌منظور افزایش پوشش و کیفیت خدمات اینترنتی اتخاذ شد.
در ادامه سفر یک روزه مشاور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، ایرج روحی مشاور وزیر و سید ابوالفضل محمدی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از دانشگاه ملی مهارت اسلام‌آباد غرب بازدید کردند و این دانشگاه نیز با هدف فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از اینترنت پرسرعت در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، به شبکه فیبر نوری متصل شد.
بر اساس این گزارش، شهرستان اسلام آباد غرب دارای 131 روستا با جمعیت بیش از 20 خانوار است که با اجرای طرح ملی اینترنت روستایی در دولت سیزدهم و دسترسی 14 روستای جدید در استان به اینترنت همراه، تعداد روستاهای بالای 20 خانوار دارای اینترنت به 129 روستا رسید و تنها 2 روستای دیگر تا تکمیل 100 درصدی پوشش اینترنت روستایی در این شهرستان فاصله داریم.

نظر شما