شناسهٔ خبر: 68176756 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

سوالات خریداران قبل از خرید ساعت هوشمند

هنگام خرید ساعت هوشمند به چه مواردی باید توجه کنیم تا بهترین ساعت هوشمند شیائومی را نسبت به بودجه و نیاز خود خریداری کنیم

صاحب‌خبر -

کاربران هنگام خرید ساعت هوشمند معمولا سوالاتی دارند که در انتخاب بهترین ساعت هوشمند نسبت به بودجه و نیاز آنها تاثیر دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات و سوالات قبل از خرید ساعت هوشمند را بررسی کنیم.

عمر باتری ساعت هوشمند چقدر است؟

این سوال را نمی توان به طور کامل و دقیق پاسخ داد زیرا کاملا به ظرفیت باتری هر ساعت هوشمند و نوع استفاده شما بستگی دارد. باتری های ساعت های هوشمند معمولا بین 250 تا 500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارند و در حالت نرمال اگر استفاده شما در حالت معمولی و روزانه باشد چیزی حدود 3 تا 5 روز می تواند شما را همراهی کند. در حالی که اگر اسمارت واچ خود را در حالت ذخیره باتری قرار دهید این زمان می تواند بین 12 تا 40 روز هم بین ساعت های هوشمند متغیر باشد.

آیا ساعت هوشمند شیائومی با گوشی من سازگار است؟

ساعت های هوشمند در بیشتر مواقع حتی تا 99% از هر برندی که باشد بدون مشکل به گوشی های برندهای دیگر متصل می شود و شاید در درصد خیلی کمی این موضوع صادق نباشد. برند شیائومی که دارای زیر مجموعه های زیادی است که ساعت هوشمند تولید می کنند و هر کدام دارای نرم افزار ساعت هوشمند مختص به خود هستند. بین تمام این برندهای زیر مجموعه شیائومی، چند برند را می توان بسیار محبوب دانست که در کشور ما طرفداران زیادی هم دارند. از جمله این مدل ها می توان به ساعت Kieslect اشاره کرد که ساعت هایی با کیفیت بالا تولید و عرضه می کند. این برند برنامه ساعت هوشمند مختص به خود را دارد که با گوشی های هر برندی می تواند سازگار باشد.

دقت سنسورهای سلامتی ساعت های هوشمند چقدر است؟

در مورد این موضوع که از اهمیت بالایی هم برخوردار است باید گفت که به هیچ عنوان نمی توان بدون مراجعه به پزشک و فقط با استناد به ساعت هوشمند کاری انجام داد. کمپانی ها تلاش می کنند که این سنسورها در حد امکان با کمترین خطا اعداد پزشکی را اندازه گیری و اعلام کنند اما با این وجود توصیه می شود فقط به عنوان یک دستیار سلامتی از آن استفاده کنید و در صورت لزوم حتما به پزشک مراجعه کنید.

آیا ساعت های هوشمند ضد آب هستند؟

تا چند سال پیش ویژگی ضد آب را روی ساعت های پرچمدار هر برند می توانستیم بیابیم ولی در حال حاضر از ساعت هوشمند شیائومی ارزان تا گرانترین ساعت هوشمند شیائومی و دیگر برندها این قابلیت را به ساعت های خود افزوده اند. البته باید در نظر داشت که گواهینامه های ضد آب متفاوت است و گاها درجه مقاومت در شرایط سخت در ساعت های هوشمند با یکدیگر متفاوت و باید به این موضوع توجه داشته باشید.

آیا ساعت هوشمند شیائومی از زبان فارسی پشتیبانی می کند؟

بعد از استقبال خوب از ساعت های شیائومی در کشور ما این کمپانی و زیر مجموعه های آن چند سالی است که زبان فارسی را به صورت پیشفرض در ساعت های خود قرار داده اند و در بعضی مدل ها علاوه بر نمایش پیام ها به زبان فارسی می توانید زبان منو و تنظیمات ساعت را هم به فارسی تغییر دهید.

قابلیت مکالمه در ساعت های شیائومی وجود دارد؟

این ویژگی به یک قابلیت ثابت در ساعت های هوشمند شیائومی تبدیل شده و تقریبا در همه مدل ها از این ویژگی استفاده می شود و شما می توانید هنگامی که ساعت هوشمند به گوشی موبایلتان متصل است با ساعت خود مکالمه داشته باشید.

کیفیت صفحه نمایشگر کدام ساعت شیائومی بهتر است؟

در دو الی سه سال اخیر تقریبا بیشتر مدل ها از صفحه نمایش AMOLED استفاده می کنند. این نوع نمایشگر کیفیت بالایی دارد و کاملا از پس نیازهای شما برمی آید. در یک سری از مدل های پرچمدار حتی از صفحه نمایش LTPO نیز استفاده می شود که کیفیت بالاتری نسبت به amoled ارائه می دهد.

اسمارت واچ شیائومی GPS دارد؟

وجود GPS در ساعت های هوشمند یا داخلی است که نیاز به حضور موبایلتان در استفاده از آن دارید یا به صورت مستقل است که دیگر نیاز به موبایل ندارید. مثلا در ساعت هوشمند گلوریمی که از زیر مجموعه های کمپانی شیائومی است معمولا از حالت اول استفاده شده و در چند مدل از ساعت های هوشمند میبرو از GPS مستقل استفاده شده است.

امکان شخصی سازی و تغییر واچ فیس در ساعت های هوشمند شیائومی وجود دارد؟

بله شما کاملا به این ویژگی دسترسی دارید و بعد از خرید ساعت شیائومی باید نرم افزار مخصوص به آن را روی گوشی موبایلتان نصب کنید و به راحتی واچ فیس های مورد علاقه خود را روی ساعت هوشمند نصب و فعال کنید.

سوالاتی که در این مقاله به آنها پرداخته شد بیشترین تکرار را بین خریداران دارد. اگر سوال شما در این مقاله بررسی نشد در قسمت دیدگاه ها سوال خود را بپرسید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن در رابطه با راهنمای خرید ساعت هوشمند شیائومی به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

نظر شما