شناسهٔ خبر: 68176135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل صدا و سیمای فارس:

مدارس فارس حداکثر تا ۱۰ درصد ظرفیت، مجاز به پذیرش اتباع خارجی هستند

مرضیه جوانمردی فر

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: مدارس مجاز هستند حداکثر تا ۱۰ درصد دانش‌آموزان خود را از اتباع خارجی پذیرش کنند، در غیر این صورت متخلف محسوب می‌شوند.

صاحب‌خبر -

فرشید قاسمی امروز، ۲۳ مردادماه در یکصد و هفتادمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: بازگشایی مدارس را با شعار «اول شهریور، اول مهر است» را با بیش از ۹۴۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۶۰ هزار معلم دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای شروع مهرماهی کم‌نقص باید تمامی زیرساخت‌های بازگشایی مدارس در ابتدای شهریورماه مهیا شود، گفت: تسریع در نقل و انتقالات معلمان، پرداخت حق‌التدریس بازنشسته و شاغل و استفاده از دانشجو معلمان سال آخر دانشگاه فرهنگیان چهار راهکاری است که برای جبران کمبود نیروی انسانی در اول مهرماه پیشنهاد می‌شود.

قاسمی بیان کرد: مدارس مجاز هستند حداکثر تا ۱۰ درصد دانش‌آموزان خود را از اتباع خارجی پذیرش کنند، پذیرش بالای ۱۰ درصد اتباع در مدارس تخلف است، البته صددر صد دانش‌آموزان یک‌ مدرسه می‌تواند از اتباع خارجی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: در حیطه عمرانی، تعداد ۶۳۹ پروژه نیمه تمام و ۴۳ پروژه بالای ۹۵ درصد و ۲۱۰ پروژه بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم که قرار است ۴۳ پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به بالا تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص ضریب توزیع سرانه دانش‌آموزی، اظهار کرد: حداقل ۷۰ درصد سرانه تخصیص یافته به حساب مدارس برخوردار واریز و ۳۰ درصد به حساب مدارس کم برخوردار، روستایی نیازمند توجه، مجری امتحانات نهایی و غیره واریز شود و همچنین تغییر و میزان سهم بری هر دانش‌آموز در هر مقطع متفاوت باشد. به منظور پوشش هزینه‌های مدارس کمتر از ۵۰ دانش آموز، سرانه واریزی به این نوع مدارس، معادل ۵۰ دانش‌آموز باشد.

انتهای پیام

نظر شما