شناسهٔ خبر: 68176094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بخشدار زواره خبر داد:

۱۳۲۹ واحد پلاک مسکونی به روستاهای بخش زواره اضافه شد

مرتضی عسگری

بخشدار زواره گفت: به واسطه پیگیری‌های صورت گرفته، ۱۳۲۹ پلاک واحد مسکونی به محدوده روستاهای بخش زواره اضافه شده است.

صاحب‌خبر -

حسین کبریایی‌زاده، ظهر امروز(سه‌شنبه ۲۳ مرداد) در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان در بخشداری زواره، اظهار کرد: بخش زواره حدود ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که سال گذشته حدود ۳۶ کیلومتر آن روکش آسفالت شد. همچنین تعداد ۱۰ ابنیه در جاده زواره به درباغ که برای ما بسیار مهم هست جانمایی شد و تلاش می‌کنیم آسفالت این مسیر نیز امسال انجام شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت در یک سال گذشته حدود ۲۲ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت روستایی انجام شده است، افزود: همچنین با توجه به خسارت‌هایی که سیل سال گذشته به تعداد قابل توجهی روستا وارد کرد ۱۵ کیلومتر سیل بند جدید ساخته و برخی تقویت شد.

به گزارش ایسنا، بخشدار زواره با اشاره به تشریح دیگر اقدامات صورت گرفته در روستاهای بخش زواره گفت: ۲۳۰۰ متر جدول‌گذاری و کانیوکاری، احداث دو پارک بازی، احداث دو میدان در روستاهای کهیاز و کریم‌آباد، ۲۰۰۰ مترمربع سنگ‌فرش و موزائیک فرش در روستاهای بخش، بازبینی پنج طرح هادی در روستاها، جانمایی پایش تصویری پلاک خوان در دو روستای بخش و اخذ مجوز کتابخانه عمومی در روستای تلک‌آباد از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

کبریایی زاده تصریح کرد: به واسطه پیگیری‌های صورت گرفته فرماندار شهرستان، ۴۵ هکتار زمین به روستاهای بخش زواره الحاق شد و توانستیم تقریباً ۱۳۲۹ پلاک واحد مسکونی را به محدوده روستاهای این بخش اضافه کنیم. این اقدام تا حدود بسیار زیادی مشکل زمین را در روستاها برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۹ روستای بخش زواره دارای دهیاری و ۲۸ روستا دارای شورا است، گفت: طرح هادی در ۲۴ روستای بخش زواره اجرا شده است و با توجه به درخواست‌های اهالی مابقی روستاها تلاش می‌کنیم طرح هادی در مابقی روستاها نیز انجام شود.

بخشدار زواره خاطرنشان کرد: بخش زواره دارای ۶۵ روستا است ولی تنها سه روستای کچورستاق، امیران و تلک‌آباد دارای درآمد هستند و مابقی روستاها به دلیل جمعیت کمی که دارند بسیار درآمد پایینی دارند و کار عمرانی و خدماتی در این روستاها بسیار سخت است.

کبریایی زاده با اشاره به تشریح وضعیت آب شرب مصرفی ساکنان روستاهای بخش زواره بیان کرد: مشکل عمده آب شرب بخش زواره در روستاهای دهستان سفلی است. اکنون پنج روستای بخش زواره به‌صورت سیار آبرسانی می‌شود و با توجه به بارندگی‌های سال گذشته تعداد قابل توجهی از روستاها از آب قنات روستاهای خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما