شناسهٔ خبر: 68175993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرایط جوی فعالیت شناورهای مسافری از بندر شهید حقانی به قشم و هرمز را لغو کرد

بندرعباس - ایرنا - مدیر بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس گفت: در حال حاضر تمامی ترددهای خروجی و ورودی بندر شهید حقانی با وجود شرایط نامناسب جوی به سمت قشم و هرمز لغو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، علیرضا ادیمی روز سه‌شنبه با بیان اینکه سه فاکتور مهم میدان دید افقی، سرعت باد و ارتفاع موج در تصمیم‌گیری برای تردد شناورهای کلاس مختلف تاثیرگذار است، افزود: مواج شدن دریا و افزایش سرعت باد در مسیر، منجر به لغو ترددهای دریایی در مرکز هرمزگان شده است، اما به محض مساعد شدن شرایط تردد، کار جابجایی مسافران از این بندر مجدد آغاز می‌شود.

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور با اظهار اینکه هم‌اکنون تردد ورودی از قشم و هرمز و خروجی به سمت این جزایر نیز تعطیل است، گفت: امیدواریم تا غروب امروز، ترددها به حالت عادی بازگردد یا حداقل بتوانیم یک یا ۲ بخش از شناورها را وارد مسیر تردد کنیم.

ادیمی افزود: براساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، شناورهای مسافری فعال در مسیرهای بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم، به سه بخش تقسیم شده‌اند که هر دسته می‌توانند در شرایط مشخصی تردد کنند.

شناورهای کلاس A+ قادر هستند در شرایطی که حداکثر سرعت باد ۲۲ نات و ارتفاع موج ۳.۵ پا باشد، تردد کنند و این میزان برای شناورهای کلاس A، حداکثر سرعت ۲۰ نات و ارتفاع موج سه پا است؛ شناورهای کلاس B نیز قادر به دریاروی و تردد در شرایطی که سرعت باد ۱۸ نات و ارتفاع موج ۲ پا باشد را دارند.

نظر شما