شناسهٔ خبر: 68175430 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

قهرمانی:

فضای میدان آزادی سرشار از دلدادگی و دوستی اهل بیت شده است/ محرم شهر حال و هوای کربلا را زنده کرد

رضا قهرمانی مدیرکل خزانه‌داری شهرداری تهران در بازدید از رویداد آیینی «محرم شهر» گفت: فضاسازی صورت گرفته در میدان آزادی شباهت زیادی به بین‌الحرمین دارد و همین موضوع می‌تواند حال معنوی خوبی را برای شهروندان ایجاد بکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، رضا قهرمانی مدیرکل خزانه‌داری شهرداری تهران با حضور در میدان آزادی تهران از بخش‌های مختلف رویداد آیینی «محرم شهر» بازدید کرد.

قهرمانی با اشاره به حال و هوای معنوی میدان آزادی گفت: این شب‌ها فضای میدان آزادی سرشار از دلدادگی و دوستی اهل بیت است و خانواده‌ها همراه با فرزندان خود به اینجا می‌آیند و از برنامه‌های متنوع آن بازدید می‌کنند. فضای میدان به گونه‌ای است که بسیاری از مخاطبان را به یاد بین‌الحرمین می‌اندازد و دل‌ها را روانه کربلای معلی می‌کند.

وی ادامه داد: در بین مردم ما، میدان آزادی مشهور به یک نماد ملی است اما چند سالی است که با همت دوستان در بخش‌های مختلف شهرداری، این میدان هویت آزادگی نیز پیدا کرده است.

مدیرکل خزانه‌داری شهرداری تهران درباره شباهت فضای محرم شهر میدان آزادی با بین‌الحرمین گفت: شاید برخی از خانواده‌ها بنابر مشغله کاری یا دلایل دیگر نتوانند به سفر اربعین بروند اما در میدان آزادی، حال و هوایی شبیه به آنجا را می‌بینند و تجربه می‌کنند. فضاسازی صورت گرفته شباهت زیادی به بین‌الحرمین در کربلای معلی دارد و همین موضوع می‌تواند حال معنوی خوبی را برای شهروندان ایجاد بکند. موضوع دیگر حضور دستگاه‌های مختلف و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود مردمی است که در اینجا بسیار خوب متجلی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی دست‌اندرکارانی که این مجموعه را آماده کردند و در دسترس عموم مردم قرار دادند، تشکر می‌کنم. کار بسیار ارزشمندی است. به نظرم عشق به امام حسین علیه السلام باعث شده این شور و اشتیاق در بین برگزارکنندگان شکل بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما