شناسهٔ خبر: 68175069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه در وزارت خارجه/

قدومی: خونخواهی شهید هنیه از حقوق حقه انسانیت است

اکرم احقاقی

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: شهید اسماعیل هنیه تمام عمر خود را برای فلسطین گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «خالد قدومی» در مراسم بزرگداشت شهید «اسماعیل هنیه » رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  که در محل وزارت خارجه برگزار شده است، گفت: متاسفانه شورای امنیت تحت سیطره آمریکا و رژیم صهیونسیتیاست و دیدیم که این سازمان چگونه با ترور شهید هنیه و کشتار مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها  برخوردار کرده است .

وی ادامه داد: شهید اسماعیل هنیه برای مردم خود آرامش و امنیت می‌خواست و به همین دلیل او را ترور کردند.

قدومی با انتقاد از حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونسیتی در کشتار مردم غزه گفت: آمریکایی‌ها از یک سو صحبت از آتش‌بس می‌کنند ولی از طرف دیگر حمایت‌های خود از رژیم صهیونسیتی برای کشتار مردم غزه را افزایش می‌دهند، بیانیه‌ها و اظهارات مقامات آمریکایی‌ها در مورد آتش‌بس دروغ محض است .

نماینده حماس با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونسیتی در حمله به مدرسه التابعین این جنایت را وحشتناک دانست و در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: ما در غزه تاریخ جدیدی رقم می‌زنیم، رژیم صهیونسیتی دشمن بشریت است و ما در غزه با رژیمی در حال مبارزه هستیم که دشمن بشریت است.

وی تاکید کرد: خونخواهی شهید هنیه از حقوق حقه انسانیت است.

قدومی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به مذاکرات آتش بس گفت : این آمریکا و صهیونیست‌ها بودند که سازوکار مذاکرات را به شکست کشاندند ، آنها به دنبال مذاکرات نیستند،  آنها به دنبال خونریزی هستند.

وی تاکید کرد: نتانیاهو هیچ حقی برای فلسطینی‌ها قائل نیست و به دنبال گسترش صهیونیست است.

 قدومی تصریح کرد: ما فقط به دنبال خونخواهی برای شهید اسماعیل هنیه نیستیم، ما به دنبال خونخواهی از  هزاران شهید فلسطینی هستیم که در این چند ماه به شهادت رسیدند.

نماینده حماس با حمایت از انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان جانشین اسماعیل هنیه گفت:  انتخاب یحیی السنوار انتخاب خوب و درستی بود. او به خوبی دغدغه های مردم فلسطین را می‌شناسد و با گروه های مختلف فلسطینی در تماس است.

وی در سخنان خود از کشورها و ملت‌های  اسلامی خواست که علیه جنایت‌های رژیم صهیونسیتی به پا خیزند.


قدومی با بیان این که ما از کرامت انسانی در غزه حمایت می‌کنیم، اظهار کرد:  الان در مرحله تاریخی هستیم. عملیات طوفان الاقصی برای حفظ امنیت منطقه در برابر فاشیست‌های دنیا رخ داد و اکنون وظیفه همه است که به پاخیزند  و علیه دشمن قیام کنند، آنها اوباشی بیش نیستند که فقط به دنبال ناامنی هستند.

انتهای پیام

نظر شما