شناسهٔ خبر: 68174273 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعال حوزه اقتصاد دیجیتال:

«ستار هاشمی» دانشمند، جوان و مسلط به حوزه هوش مصنوعی است

تهران- ایرنا- فعال فعال حوزه اقتصاد دیجیتال با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، چند ویژگی پررنگ دارد، گفت: ستار هاشمی دانشمند است و از نظر مطالعاتی در بالاترین رده‌ای قرار دارد که یک فرد می‌تواند به عنوان وزیر داشته باشد؛ همچنین بر بسیاری از موضوعات جدید مانند هوش مصنوعی اشراف دارد و  جوان است​​​​​​​.

صاحب‌خبر -

«حسین اسلامی» فعال حوزه اقتصاد دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت وزارت ارتباطات، اظهار داشت: با توجه شناختی که از «ستار هاشمی» دارم، باید بگویم او چند ویژگی پررنگ دارد؛ نخست اینکه ستار هاشمی دانشمند است و از نظر مطالعاتی در بالاترین رده‌هایی است که یک فرد می‌تواند به عنوان وزیر داشته باشد.

وی افزود: هاشمی بر بسیاری از موضوعات جدید مانند هوش مصنوعی اشراف دارد. نکته دیگر این است که وی مانند ۲ وزیر قبلی ما جوان است و این جوانی برای حوزه فاوا لازم است. ممکن است برای سایر وزارتخانه‌ها سن اهمیت زیادی نباشد و «تجربه» به عنوان ملاک اصلی درنظر گرفته شود، اما در حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال، نزدیک بودن به نسل زد و در مرحله بعد نسل آلفا شاید کمک بیشتری برای پیشرفت کشور باشد.

رئیس سابق نظام صنفی رایانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: نکته سوم و ویژگی پررنگی که حاصل ارتباط مداوم با ستار هاشمی بوده، شنوایی وی در شنیدن مشکلات و اخذ مشورت از بخش خصوصی است.چالش‌ها و موضوعات دیگر را می‌تواند با استفاده از معاونان قوی‌تر حل شود. این کاملا شدنی است و ما نگاه مثبت به این مسئله داریم. امیدواریم با اعتمادی که رئیس جمهور به هاشمی کرده، بتوانند پس از کسب رای اعتماد، عملکرد موفقی داشته باشند.

وی درباره انتظاری که صنف رایانه کشور از وزیر ارتباطات دولت چهاردهم دارد، گفت: انتظار اصلی رفع موانع است، البته برخی از آنها در داخل وزارت وافا نیست و باید ریشه آن در نهادهایی مانند بانک مرکزی، وزارت بهداشت و صمت دنبال شود. انتظار داریم وزیری که از مجلس رای اعتماد می‌گیرد، ارتباط خود را با بخش خصوصی و تشکل‌ها حفظ کند و در رفع موانع کوشا باشد.

اسلامی گفت: وزارت ارتباطات از جمله وزارتخانه‌هایی است که باید تنظیم‌گری انجام دهد. با توجه به اینکه عمده اقتصاد دیجیتال در بخش خصوصی فعال است، با رفع موانع می‌توان بیشترین میزان استقبال در بدنه صنف و مردم از حضور هاشمی در سمت وزیر ارتباطات به عمل خواهد آمد.

نظر شما