شناسهٔ خبر: 68173504 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

توزیع بیش از 9 هزار گذرنامه زائرین اربعین حسینی در سمنان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل پست استان سمنان گفت: هر ساله با نزدیک‌شدن به مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی و اشتیاق زوار حسینی شاهد افزایش چندبرابری مرسولات پستی با محتوای گذرنامه هستیم و امسال نیز با تمهیدات صورت‌گرفته در این اداره کل تلاش کردیم توزیع گذرنامه بدون توقف انجام شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان؛ فرامرز روستایی مدیر کل پست استان سمتان با اشاره به اینکه 9648 جلد گذرنامه از ابتدای مردادماه1403 تاکنون، شامل 5572 گذرنامه زیارتی و4076گذرنامه بین الملل از طریق منابع صادرکننده به اداره کل پست استان سمنان ارسال شده است، گفت: ۹۸ درصد این گذرنامه‌ها به صاحبان آن‌ها تحویل داده شده است.
مدیرکل پست استان سمنان از تسریع در توزیع گذرنامه زائران اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: گذرنامه‌ها توسط ۱۱۲ دفتر نمایندگی پست و دفاتر آی‌سی‌تی روستایی در سطح استان سمنان توزیع می‌شود.
وی در خصوص مدت زمان تحویل گذرنامه به متقاضی اظهار کرد: پس از درج بارکد پستی و تحویل گذرنامه‌ها به اداره پست، ۲۴ ساعت زمان می‌برد که مأموران پستی به متقاضی تحویل دهند.
روستایی همچنین تصریح کرد: گذرنامه‌هایی که پس از دو بار مراجعه مأموران پست به متقاضی تحویل داده نشود، برگشت خورده و به مدت یکماه درباجه تحویل نگهداری میشود.
وی با بیان اینکه پس از برگشت گذرنامه از طریق پیامک یا تماس اطلاع‌رسانی می‌شود تا افراد با مراجعه حضوری گذرنامه خود را دریافت کنند، اظهار کرد: برخی از شهروندان در زمان ثبت‌نام به علت عدم درج آدرس دقیق یا کدپستی مشخص و شماره همراه صحیح گذرنامه‌شان تحویل داده نمی‌شود که گذرنامه آن‌ها بمدت یکماه در باجه پست باقی می‌ماند‌ تا خود متقاضی برای دریافت آن مراجعه کند.
روستایی با اشاره به اینکه گذرنامه زیارتی از سال ۱۴۰۱ صادر می‌شود، بیان کرد: گذرنامه زیارتی به علت کم‌هزینه‌بودن و عدم استعلامات زودتر چاپ و تحویل متقاضی می‌شوند.

نظر شما