شناسهٔ خبر: 68173357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

درخواست فرمانده سپاه عاشورا از رئیس جمهور:

لزوم اجرای طرح استقلال مس آذربایجان و انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه

فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: انتظار می رود رئیس جمهور محترم طرح هایی مانند استقلال شرکت مس آذربایجان و انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه را اجرایی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سردار سرتیپ اصغر عباسقلیزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رفع محرومیت از چهره آذربایجان و توسعه استان برخی مطالبات و انتظارات وجود دارد که محقق نشده است.

وی منتفع شدن آذربایجان شرقی از منافع معادن مس سونگون و طلای اندریان را از مهمترین مطالبات مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: در این صورت چهره محرومیت از شهرها و روستاهای منطقه ارسباران زدوده خواهد شد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به وجود 40 هزار بیکار تحصیلکرده در آذربایجان شرقی، نوسازی کارخانجات فرسوده و بهره مندی این منطقه از راه اندازی مجتمع های صنعتی بزرگ را از دیگر راهکارهای تحول آذربایجان شرقی عنوان کرد.

عباسقلیزاده در ادامه دریاچه ارومیه را مهمترین چالش زیست محیطی شمالغرب کشور خواند و تصریح کرد: همچنانکه قرارگاه خاتم با توانمندی داخلی نسبت به انتقال آب ارس و کانی سیب اقدام کرده این طرح نیز در صورت تصویب و اختصاص اعتبارات لازم، اجرایی شده و در نجات دریاچه ارومیه و تحول اقتصاد استان های اردبیل و آذربایجان شرقی موثر خواهد بود.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: این طرح می تواند ضمن نجات محیط زیست، ایجاد بسترهای گردشگری و تامین منابع آبی مسیر، در تامین امنیت اجتماعی این خطه نیز موثر باشد.

46

نظر شما