شناسهٔ خبر: 68173318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار لرستان: پیگیری های ممتد برای ایجاد انتظارات یونسکو جهت ثبت جهانی دره خرم آباد انجام شود

استاندار لرستان بر ضرورت پیگیری های ممتد برای ایجاد انتظارات یونسکو جهت ثبت جهانی دره خرم آباد تأکید کرد. استاندار لرستان بر ضرورت پیگیری های ممتد برای ایجاد انتظارات یونسکو جهت ثبت جهانی دره خرم آباد تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛  ابوطالب شفقت بیست و سوم مرداد در جلسه ی هماهنگی ثبت جهانی دره خرم آباد ،ظهار کرد: تا زمان حضور بازرسان یونسکو در خرم آباد باید جلسات پیگیری به صورت هفته ای دوبار تشکیل و اقدامات انجام شده بررسی شوند.

وی بر اهمیت موضوع ثبت جهانی دره خرم آباد به عنوان یک ظرفیت مهم توسعه گردشگری این منطقه تأکید و تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط طبق مصوبات جلسه باید در اسرع وقت نسبت به رفع موانع اقدام کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: از ظرفیت تشکل های مردم نهاد نیز باید برای رفع موانع استفاده کرد.

شفقت گفت: مصوبات جلسه ی امروز باید تا پایان وقت اداری  به متولیان هر مصوبه برسد که سریع تر نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

مرمت و بهسازی مسیرهای منتهی به غارهای باستانی خرم آباد و اطراف پل های تاریخی این شهر، تخریب سه مغازه باقیمانده ی حریم قلعه و رودخانه های اصلی و فرعی خرم آباد مهم ترین انتظارات از دستگاه های متولی است.

دره ی تاریخی خرم آباد با بهره مندی از 7 غار و پناهگاه صخره ای تاریخی از جمله اولین سکونت گاه بشری، یک مجموعه تاریخی قلعه فلک الافلاک، رودخانه و 3 پل تاریخی حریم آن یکی از پرونده های وسیعی است که به یونسکو ارسال شده و به زودی با حضور بازرسان این سازمان جهانی وضعیت ثبت جهانی آن بررسی می شود.

انتهای پیام 

نظر شما