شناسهٔ خبر: 68172035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی: کابینه نتانیاهو توان تحقق اهداف جنگ غزه را ندارد

تهران-ایرنا- وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی، کابینه حاکم بر این رژیم را ناتوان از تحقق اهداف جنگ غزه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، «بنی گانتس» با اشاره به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف اعلامی برای نابودی مقاومت فلسطین و آزادی اسرای این رژیم اعلام کرد که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل توان رسیدن به اهداف اعلامی خود را ندارد.

وی با اشاره به تنش بین «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر و نتانیاهو درباره راهبرد جنگ غزه، گفت: هدایت جنگ غزه با دعوای داخلی ممکن نیست.

این مقام صهیونیست خواستار تعیین یک زمان مشخص برای برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی شد و افزود: فقط انتخابات می تواند نخست وزیر را از زیر بار فشارهای سیاسی درآورد.

گانتس با اشاره به کاهش رتبه اعتباری اقتصاد رژیم صهیونیستی در بررسی نهادهای بین المللی اعتبارسنجی، ادامه داد: کاهش رتبه اقتصاد اسرائیل، هزینه سیاسی‌کاری مقامات از جمله نتانیاهو است.

به گزارش ایرنا، موسسه اعتبارسنجی «فیچ» بتازگی در گزارشی، رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را از «پلاس الف» به «الف» کاهش داد و چشم‌انداز اقتصاد این رژیم را منفی‌ اعلام‌کرد.

موسسه بین المللی اعتبارسنجی فیچ اعلام کرد که به خاطر جنگ علیه غزه و تهدیدات ژئوپولیتیک علیه تل‌آویو، چشم انداز رشد اقتصادی رژیم اشغالگر مثبت نیست.

پیش از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اقتصاد این رژیم از تورم شدید، افزایش قیمت‌ها و دستمزدهای پایین و کاهش سطح زندگی رنج می‌بُرد و اکنون بعد از گذشت بیش از ۱۰ ماه از این جنگ، دامنه بحران شدیدتر شده و زیان زیادی به بخش های مختلف اقتصادی و مالی صهیونیست ها وارد کرده است.

پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این منطقه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به روند جنگ علیه نوار غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که وعده‌های نتانیاهو طی ۱۰ ماه گذشته درباره کسب پیروزی در جنگ و نابودی حماس، توخالی و عوام فریبانه بوده است.

نظر شما