شناسهٔ خبر: 68172010 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویترز: نیوزیلندی‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی در حال ترک کشورشان هستند

تهران–ایرنا– خبرگزاری رویترز اعلام کرد که شهروندان نیوزیلند به علت وضعیت نامطلوب اقتصادی، به شکل بی‌سابقه‌ای درحال ترک این کشور جزیره‌ای واقع در جنوب غرب اقیانوس آرام به مقصد استرالیا و یا سایر کشورهای جهان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این خبرگزاری از مبدا «ویلینگتون» (WELLINGTON) در گزارش خود اعلام کرد: بنابر داده‌های دولتی، با افزایش نرخ بیکاری، بالا ماندن نرخ بهره بانکی و رشد اقتصادی کم‌توان، مردم نیوزیلند به طور بی سابقه ای در حال ترک این کشور هستند.

بنابراین گزارش، داده‌های آماری نیوزیلند که در روز سه شنبه (امروز) انتشار یافت نشان می‌دهد که تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ میلادی، ۱۳۱ هزار و ۲۰۰ نفر نیوزیلند را به مقصد استرالیا ترک کرده اند که این میزان بالاترین نرخ در دوره یک ساله است.

داده‌ها همچنین نشان می دهد که از این تعداد ۸۰ هزار و ۱۷۴ نفر از شهروندان نیوزیلندی بوده که این آمار نسبت به دوره همه گیری کرونا ۲ برابر شده است.

این گزارش می افزاید شمار مهاجرت به نیوزیلند نیز به علت اقتصاد ضعیف این کشور کاهش یافته است.

بنابراین گزارش، تحلیلگران می گویند که اقتصاد نیوزیلند با هزینه بالای زندگی، نرخ بالای بهره بانکی و فرصت های اندک شغلی، موجب شده تا شهروندان این کشور که جمعیت آنان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، دوست داشتن این کشور را برای ماندن کنار گذاشته و به دنبال زندگی در کشورهایی مانند استرالیا، انگلیس و یا جای دیگری باشند.

رشد سالانه اقتصادی نیوزیلند در سه ماه اول سال جاری میلادی تنها ۰.۲ درصد بود و نرخ بیکاری نیز به ۴.۷ درصد در سه ماهه دوم سال افزایش یافته و تورم در بالاترین سطح خود ۳.۳ درصد باقی مانده است.

رویترز در ادامه گزارش داد: اقتصاد نیوزیلند پس از آنکه بانک مرکزی این کشور در اقدامی که از سال ۱۹۹۹ بی سابقه بود، به افزایش ۵۲۱ واحدی نرخ نقدینگی دست زد، دچار مشکل شد.

نظر شما