شناسهٔ خبر: 68171468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر پیشنهادی کار: راهی که ما برای اصلاحات رفتیم اشتباه بوده است

فارس

احمد میدری گفت: راهی که ما برای اصلاحات و آزادی رفتیم اشتباه بوده است و از زمان اصلاحات منازعات سیاسی زیاد شد و از توسعه دور شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره جزئیات جلسه وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: دقایقی قبل جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با گزینه پیشنهادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به پایان رسید. جلسه پرچالشی بود. مواضع گذشته ایشان مورد اعتراض اکثریت اعضا قرار گرفت.

وی افزود: از جمله از مواضعشان در مجلس ششم نامه مشهور به جام زهر و برخی از نطق‌های ایشان و برخی از مواضع گذشته‌شان در سال‌های پیش در جلسه کمیسیون بازخوانی شد و نمایندگان نسبت به آن اعتراض داشتند.

از زمان اصلاحات منازعات سیاسی زیاد شد

رضایی بیان کرد: وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی گفتند که دغدغه شما دغدغه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز بوده است و آنها اعتماد کردند. ایشان یک اشاره‌ای کردند به تجدید نظر در دیدگاه‌هایشان نسبت به گذشته و گفتند که راهی که ما برای اصلاحات و آزادی رفتیم اشتباه بوده است و از زمان اصلاحات منازعات سیاسی زیاد شد و از توسعه دور شدیم.اختلافات فکری را باید با هم حل کنیم و توضیحاتی درباره گذشته خود دادند و گفتند یکی از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی صندوق بازنشستگی است که هزینه‌های زیادی را تحمیل کرده است و یکی از راهکارها تغییر سن بازنشستگی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: آقای میدری گفت پزشکان در کشورها حقوق ثابت می‌گیرند و براساس تعداد عمل حقوق نمی‌گیرند. وی آمار بیکاری را حدود سه میلیون نفر دانست و اعضای کمیسیون دغدغه‌هایشان به غیر از نامه جام زهر و مواضع گذشته، حمایت از معلولان و سازوکار برای حذف دهک‌های بالا و رسیدگی به صندوق‌های بازنشستگی و مسئولیت‌پذیری وزارت کار در موضوع اشتغال و به‌کارگیری مدیران کارآمد در بخش‌های مختلف و فعال کردن واحدهای تولید تعطیل اعلام کردند.

واکنش منفی کمیسیون امنیت ملی مجلس به وزیر پیشنهادی کار

رضایی در پایان گفت: در مجموع با توجه به اظهارنظر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یک واکنش منفی را به وزیر پیشنهادی کار شاهد بودیم.

نظر شما