شناسهٔ خبر: 68171177 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد

قدردانی از اقدام یک خانواده مقتول در البرز برای آزادی ۴۵ نفر از زنان زندانی

سیدمیثاق اختر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از اقدام خداپسندانه خانواده مقتولی از استان البرز گفت: این خانواده در اقدامی خیرخواهانه، مبلغ ۴ و نیم میلیارد تومان که در قبال بخشش حق قصاص بوده است را برای آزادی ۴۵ نفر از محکومان زن زندانی اختصاص دادند. این اقدام، تکریم انسانی است و بایستی قدردان این چنین کارها بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، به فرارسیدن روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و در این باره گفت: روز ۲۳ مرداد در تقویم رسمی کشور که به این نام مزین شده؛ تداعی گر ۳۳ روز مقاومت و پایداری حزب الله در برابر رژیم غاصب صهیونیستی علاوه بر قدرت نمایی حزب الله و پیروزی اراده و ایمان بر زور و زر اربابان قدرت است و به نوعی، یادآور نقشه راه انقلاب اسلامی و نشأت گرفته از نهضت مردم ایران در مقابل رژیم ستمشاهی پهلوی بود.

وی با تأکید بر اینکه امروز، روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حزب الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید، افزود: در حال حاضر محور مقاومت اسلامی در منطقه خاورمیانه همچون ایران، لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن، با قدرت تمام در مقابل رژیم های متخاصم ایستادگی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با آرزوی پیروزی هرچه زودتر محور مقاومت در برابر رژیم اسرائیل عنوان کرد که امیدواریم به زودی شاهد حذف اسرائیل باشیم.

وی با یادآوری رویدادهای تاریخی اسلام به سالروز شهادت عماربن یاسر، از نخستین مسلمانان و از یاران نزدیک رسول مکرم اسلام اشاره کرد و ضمن ادای احترام به این شخصیت برجسته دنیای اسلام عنوان کرد: عمار بن یاسر، در زمان حیات خود با حق‌گویی، در مقابل کفر ایستاد و در نهایت به شهادت رسید.

چمران همچنین به سالروز بازگشت حدود ۳۶ هزار نفر از آزادگان غیور بـه ایران اسلامی که نخستین کاروان اسرای در بند زندان‌های رژیم بعث عراق در ۲۶ مردادماه ۱۳۶۹ به کشور بازگردانده شدند اشاره کرد و ضمن پاسداشت مقام تمامی آزادگان سرافراز، گفت: این روز بزرگ، یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‌ای اسـت کـه پس از تحمل سال‏‌ها شکنجه و دوری از عزیزان بـه شرف افتخار آزادگی نائل شدند مضافاً بر اینکه این اتفاق نیز موهبتی صف‌ ناپذیر برای همه ملت ایران، به ویژه خانواده اسرای جنگ ۸ ساله دفاع مقدس بود کـه شادی دل های‌ بسیاری را بـه همراه آورد و غرور و فخر ملی مان را افزود.

وی در ادامه با یادآوری آزادسازی حصر پاوه در سال ۱۳۵۹ که طی شورش کُردها در ایران، از ۲۳ تا ۲۸ مرداد ۱۳۵۸ رخ داد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای این روز عنوان کرد: با شروع جنگ و ناآرامی در مناطق کُردنشین، شهر پاوه به طور کامل در محاصره مهاجمین مسلح قرار گرفت و از گوشه و کنار شنیده می‌شد که پاوه سقوط کرده است. پاوه، آخرین سنگری بود که به دست احزاب چپ و ضد انقلاب محاصره شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با مرور خاطرات آن دوران و یادآوری حضور شهید دکتر چمران و شکستن حصر شهر پاوه تصریح کرد: این محاصره در حالی بود که می توانست منجر به جداشدن کردستان از ایران شود. اما به یک باره با صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر لزوم شکست حصر پاوه، مقاومت نیروهای انقلابی مضاعف شد و در نتیجه حمایت مردم و نیروهایی که به سمت پاوه می آمدند؛ باعث عقب نشینی ضد انقلاب و شکست حصر پاوه شد. این اتفاق یکی از پیروزی‌های بزرگ و بی نظیر تاریخ دفاع مقدس ماست.

وی در ادامه سخنان خود، ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن جمع کثیری از نمازگزاران فلسطینی در مدرسه تابعین در غزه، در واکنشی اظهار کرد: این رژیم منحوس، همچنان بر جنایت های خود پافشاری دارد و این اقدامات، تنها با نیت قتل عام و کشتار مردم بی دفاع و بی سلاح فلسطین است.

چمران تأکید کرد: ابعاد این جنایت وحوش رژیم صهیونیستی به طوری بود که حتی صدای غربی‌ها و دولت های حامی اسرائیل را هم درآورد. کشتار مردم نمازگزار و بی دفاع از سوی مجامع و دولت هایی همچون سیاستمداران و مسئولان اتحادیه اروپا، وزارت های خارجه آلمان، فرانسه، اسپانیا و سایر کشورهای آسیایی محکوم شد.

وی اضافه کرد: علیرغم صدور مواضع تند کشورهای مختلف غربی در محکوم کردن اقدامات جنایت کارانه اخیر رژیم صهیونیستی باید گفت که این جانیان، گوششان بدهکار نیست و تنها حرکت جدی آنها اصرار و پافشاری بر قتل عام ها و کشتار بی گناهان فلسطینی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان این مطلب که اخیراً خانواده مقتولی از استان البرز با اعطای ۴ و نیم میلیارد تومان اقدام به آزاد سازی ۴۵ نفر از زنان زندانی کرده است؛ ضمن قدردانی از چنین اقدام شایسته ای اظهار کرد: این رقم در مقابل بخشش حق قصاص بوده که این خانواده خیر، تمام رقم را به آزادی زنان زندانی بدهکار اختصاص دادند. این اقدام، تکریم انسانی است و بایستی قدردان این چنین کارها بود.

انتهای پیام

نظر شما