شناسهٔ خبر: 68170716 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محمدی مطرح کرد؛

درمان مار سیاه پلنگی در باغ وحش ارم/ شیر جوان ماده مهمان جدید باغ

مدیر باغ وحش ارم اعلام کرد:گله شیر در باغ وحش ارم پیر بود بر همین اساس شیر ماده جوان، به باغ وحش اضافه کردیم که میزبان شیرهای جدید باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی، مدیر باغ وحش ارم در نشست خبری اعلام کرد: برنامه‌ها در باغ وحش در راستای اهداف پیش روی تعیین شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با اشاره به ابطال پروانه انتفاعی حیوانات و انتقال مالکیت به باغ وحش ارم پس از ۳۲ سال از تاریخ تأسیس باغ وحش گفت: دست ما برای کار علمی و آموزشی با این اقدام باز شد.

محمدی بیان داشت: ساخت سر درب جدید باغ وحش مطابق با استانداردهای جهانی صورت گرفته است و بهسازی دیوارهای بیرونی باغ صورت گرفته است.

مدیر باغ وحش ارم گفت: مطالعات و طراحی اولیه احداث جایگاه جدید شامپانزه‌ها انجام شد که به صورت جزیره خواهد بود. همچنین مذاکره جهت تبادل گونه‌های جانوری میان باغ وحش‌ها صورت گرفت و هر مرکز مجازی که به ما تأیید دهند امکان انتقال حیوانات است و دنبال انحصار حیوانات نیستیم و هدف ما درآمد نیست بلکه آموزش است.

وی اعلام کرد: گله شیر در باغ وحش ارم پیر است و شیر ماده جوان اضافه کردیم که میزبان شیرهای جدید باشیم همچنین می‌خواهیم پلی کلینیک حیات وحش راه اندازی کنیم.

محمدی گفت: درمان مار سیاه پلنگی در باغ وحش ارم با موفقیت انجام شده‌است و از توانمندی متخصصان بهره مند هستیم.

وی همچنین از گسترش پروژه تکثیر و حفاظت گور خر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، کل بز و مرال ایرانی در باغ وحش ارم خبر داد و گفت: مکاتبات در خصوص تکثیر در اسارت پلنگ ایرانی صورت گرفته است.

انتقاد از راه‌اندازی باغ وحش جدید در نزدیکی باغ وحش ارم

مدیر باغ وحش ارم گفت: متأسفانه با وجود تمام تلاش‌های باغ وحش ارم در راستای رسالت و اهداف آن مدتی است برخی سازمان‌های مرتبط در حال صدور مجوز برای یک مجموعه نگهداری از حیوانات در نزدیکی مجموعه ارم هستند و با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین مراکز نگهداری از حیوانات این موضوع صرف نظر نکرده و در حال تلاش برای رفع موانع هستند.

وی گفت: با توجه به عضویت بین المللی با وحش ارم الزامات قانونی حد فاصل مجاز بین باغ وحش‌ها حداقل ۲۵ مایل معادل ۴۰ کیلومتر است ولی به این موضوع هم توجه نشده و امید است سازمان‌های مرتبط با صرف نظر از این موضوع و لغو صدور مجوز باغ وحش جدید، به توسعه اهداف آموزشی، حفاظتی و پژوهشی در باغ ارم توجه کنند.

نظر شما