شناسهٔ خبر: 68170518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی:

بودجه برای نگهداری استادیوم یادگار امام(ره) تبریز نداریم

تبریز- ایرنا- رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان، استادیوم یادگار امام(ره) را به طور مقطعی در اختیار باشگاه تراکتور قرار می‌دهد ولی در طول فصل حتی بودجه مشخص برای نگهداری استادیوم در اختیار ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جواد ششگلانی روز سه شنبه در جلسه هیات فوتبال آذربایجان شرقی که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد، اظهار کرد: تیم‌های فوتبالی با سطح استاندارد AFC و فدراسیون فوتبال در استان‌ها کاهش یافته و در استانی با کلاس آذربایجان شرقی فقط ۲ باشگاه استاندارد تراکتور و مس سونگون را داریم و بقیه باشگاه‌ها در چارچوب بخش خصوصی بوده و از استاندارد لازم برخوردار نیستند و تنها به مدت یک یا ۲ سال فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه فوتبال در شهرستان‌هایی که اسپانسر (حامی مالی) وجود ندارد و بخش خصوصی نیز وارد نمی‌شود، نداریم و هیات‌های شهرستانی به رغم داشتن ظرفیت‌های منطقه ای خود ولی با هزار مشکل فعالیت می‌کنند بنابراین بیشتر به اجرای برخی برنامه‌های مقطعی مانند استعدادیابی روی می‌آوریم.

وی ادامه داد: باشگاه تراکتور در دست بخش خصوصی است و یک نفر برای آن هزینه می‌کند در حالی که از لحاظ اقتصادی هیچ درآمدی ندارد و فقط هزینه است از سویی دولت نیز برای کمک به بخش خصوصی برنامه ندارد.

ششگلانی تاکید کرد: گاهی کمک به تیم‌های ورزشی از روی علاقه است و برخی از تیم‌ها با هزینه اولیای بازیکنان اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌ها با مشکلات بسیاری می‌توانند برای مسابقات استانی، تیم آماده کنند، اظهار کرد: رفع این چالش نیازمند فکر و برنامه است.

رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی با اشاره به تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر اختصاص درصدی از درآمد آن به استان‌ها، گفت: از زمان روی کار آمدن اقای ستوده نژاد به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان، اقدامات خوبی در راستای زیرساخت‌های ورزشی استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه ورزش استان نیازمند پیگیری و حمایت‌های مادی ملی است، اظهار کرد: شهرستان‌هایی داریم که ۲۰ سال است زمین چمن دارند اما نمی‌توان در آن فوتبال بازی کرد زیرا استاندارد نبوده و رسیدگی لازم انجام نگرفته است.

نظر شما