شناسهٔ خبر: 68170159 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار رئیس فدراسیون زورخانه‌ای با معاون ورزش ارمنستان

تهران ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با سفر به کشور ارمنستان با معاون ورزش این کشور دیدار و درباره همکاری دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این دیدار مهرعلی باران‌چشمه رئیس فدراسیون زورخانه‌ای، اظهار داشت: طی چند روز گذشته که در شهرهای «سی سیان» و «گریس» برنامه زورخانه‌ای اجرا شد، مردم ارمنستان علاقه زیادی به ورزش اصیل ایرانی نشان دادند و این موضوع حکایت از نزدیکی فرهنگ دو کشور دارد. ارمنستان کشور دوست و قابل احترامی برای ما بوده و علاقه‌مندیم در زمینه‌های ورزشی، به خصوص ورزش زورخانه‌ای، تعامل بیشتری داشته باشیم.

عضو شورای عالی ورزش کشور افزود: مدتی قبل وزیر ورزش ارمنستان با حضور در ایران با وزیر ورزش ایران تفاهم‌نامه‌ای را در جهت توسعه ورزش دو کشور که یکی از بندها، موضوع ورزش زورخانه‌ای بود، امضا کردند و امروز بنده بعنوان نماینده وزیر ورزش ایران مامور هستم تا آن تفاهم‌نامه را پیگیری کنم.

باران‌چشمه خاطرنشان کرد: من از مسئولان ورزش ارمنستان دعوت می‌کنم که با حضور در ایران از نزدیک با ورزش زورخانه‌ای که بیش از ۹۰۰ سال قدمت دارد آشنا شده و در جهت توسعه این ورزش در کشور ارمنستان گام بردارند.

هاروتیون یقویان معاون ورزش جمهوری ارمنستان هم ضمن قدردانی و تشکر از حضور باران‌چشمه گفت: باعث افتخار است که میزبان شما هستم و با کمال میل آماده هر گونه همکاری هستیم.

در پایان باران‌چشمه تندیس رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ورزش و نماد زورخانه‌ای را به وی اهدا کرد.

دیدار رئیس فدراسیون زورخانه‌ای با معاون ورزش ارمنستان

دیدار باران‌چشمه با سفیر ایران در ارمنستان

همچنین روز گذشته رئیس فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با حضور در سفارتخانه ایران در ارمنستان با دکتر سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست سفیر ایران در ارمنستان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در جهت توسعه ورزش زورخانه‌ای، از فدراسیون زورخانه‌ای دعوت می‌شود در ایام دهه فجر در کشور ارمنستان حضور یافته و در شهر ایروان به اجرای ورزش زورخانه‌ای بپردازند.

باران‌چشمه، ضمن تشکر از توجه سفیر کشورمان در ارمنستان به ورزش زورخانه‌ای، درخواست کرد تا شرایط برگزاری اجرای ورزش زورخانه‌ای در شهرهای مختلف کشور ارمنستان فراهم شود.

وی افزود: همچنین ما آمادگی داریم در جهت توسعه و اعتلای این ورزش، مربیان خود را برای آموزش به کشور ارمنستان اعزام کنیم.

نظر شما