شناسهٔ خبر: 68169487 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

عرضه سه عنوان جدید از «قصه فرماندهان» به بازار نشر - اکونیوز

اقتصاد ایران: جدیدترین آثار مجموعه «قصه فرماندهان» با نام‌های «به وقت ماه»، «کاکو عبدالله» و «پرواز در نگاه پروانه» توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عناوین جدید «قصه فرماندهان» با نام‌های «به وقت ماه»، «کاکو عبدالله» و «پرواز در نگاه پروانه» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده‌اند. مجموعه «قصه فرماندهان»، مجموعه کتاب‌هایی است که به زندگینامه و خاطرات شهدای دفاع مقدس و فرماندهان ارشد روزهای سخت جنگ ایران و عراق می‌پردازد.

«به وقت ماه» به‌قلم رضا صفری بر اساس زندگی سردار شهید «ذاکر حیدری» نوشته شده است. این شهید از شهدای مدافع حرم است که در سال ۱۳۹۵ در سوریه دعوت حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت رسید. شهید حیدری در دوران دفاع‌مقدس هم حضور داشت و مسئولیت‌هایی مثل رئیس قبضه، دیده‌بان توپخانه، فرمانده گردان، فرمانده عملیات توپخانه لشکر عاشورا و رئیس ستاد توپخانه عاشورا را بر عهده داشت. «به وقت ماه» هم حضور شهید در دفاع‌مقدس و هم در حلب سوریه و دفاع از حرم را روایت می‌کند.

دومین اثر با نام «کاکو عبدالله» بر اساس زندگی شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری» به قلم اصغر فکور نوشته شده است. این اثر گزیده داستانی از زندگی شهید عبدالله اسکندری در قالب ده داستان کوتاه است. سردار سرتیپ پاسدار عبدالله اسکندری مشهور به سردار بی‌سر و سیدالشهدای مقاومت فارس، متولد شیراز، از شهدای شاخص جبهه مقاومت و مدافعان حرم در سوریه و عراق بود که برای پاسداری از حریم اهل بیت (ع) به شام رفت و در روزهای ابتدایی خرداد ۱۳۹۳ در حلب به دست دژخیمان تکفیری سر از پیکر پاکش جدا شد و به شهادت رسید.

«پرواز از نگاه پروانه» هم کتابی است که احمدرضا امیری سامانی به نگارش درآورده و در برگیرنده روایت پروانه محمودی همسر شهید یاسینی است و ۱۰ داستان از زندگی این شهید را روایت می‌کند. علیرضا یاسینی از قهرمانان بزرگ نیروی هوایی است که از نظر ساعت پروازی با هواپیمای جنگی، یکی از نفرات اول محسوب می‌شود. «پرواز از نگاه پروانه» داستان‌های مختلفی از زاویه دید دانای کل و سوم شخص (پروانه محمودی) را پیش روی مخاطب می‌گذارد. شهید یاسینی سال ۱۳۷۳ در جریان یک حادثه هوایی به شهادت رسید.

هر سه عنوان مورد اشاره با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما