شناسهٔ خبر: 68168936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تماس تلفنی نخست‌وزیر انگلیس با رئیس‌جمهور؛

 پزشکیان: حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است

تهران- ایرنا- رئیس جمهور گفت: سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات بی‌سابقه و ضدبشری رژیم صهیونیستی و حمایت برخی کشورهای غربی از این رژیم اقدامی مغایر با موازین بین‌المللی و مشوق تداوم جنایت و تهدید صلح و امنیت در منطقه و جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت ایرنا، در تماس تلفنی شامگاه دوشنبه «کِر استارمر» نخست وزیر انگلیس با مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان، دو طرف درباره راهکارهای برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان و همچنین راه‌های ارتقای روابط دو کشور گفت وگو کردند.

رئیس جمهور در این گفتگوی تلفنی سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات بی‌سابقه و ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه و اعمال تروریستی این رژیم در منطقه و همچنین حمایت برخی کشورهای غربی از این رژیم را اقدامی مغایر با موازین بین‌المللی و غیرمسئولانه دانست که با تشویق رژیم صهیونیستی به تداوم جنایات خود، صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

پزشکیان با بیان اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران جنگ در هیچ نقطه‌ای از جهان به نفع هیچ کشوری نیست، پاسخ تنبیهی به متجاوز را حق قانونی کشورها و راهکاری برای توقف جنایت و تجاوزگری دانست.

رئیس جمهور همچنین با استقبال از ارتقای سطح روابط دو کشور و نیز آغاز مذاکرات هسته‌ای، عمل به همه تعهدات از سوی طرفین را شرط موفقیت این گفت وگوها دانست.

«کِر استارمر» نخست وزیر انگلیس نیز در این مکالمه ضمن تأکید بر ضرورت پایان جنگ غزه و آغاز سریع امدادرسانی به مردم این منطقه، مساعدت بیشتر ایران در این زمینه را خواستار شد.

نخست وزیر انگلیس با اعلام آمادگی کشورش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید، ابراز امیدواری کرد که سفرای جدید دو کشور هر چه سریع‌تر مأموریت خود را آغاز کنند.

نظر شما