شناسهٔ خبر: 68168724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح ترافیکی برای بیمارستان یازهرای دزفول تعریف شود

دزفول-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به پیشرفت بالای ۹۰ درصدی ساخت بیمارستان یازهرا گفت: شهرداری باید طرح ترافیکی لازم برای حل مشکلات مربوطه هنگام بهره‌برداری از این بیمارستان تعریف کند.

صاحب‌خبر -

علیرضا خسروپناه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پارکینگ بیمارستان یازهرای دزفول طراحی و در مرحله مناقصه است؛ این پارکینگ که قرار است در ۱۱ طبقه ساخته شود ظرفیت ۴۰۰ خودرو دارد و شامل بخش‌هایی مانند بوفه، رستوران و فروشگاه لوازم پزشکی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت چنین پارکینگی نیازمند هزینه بالایی است، افزود: پیشنهاد واگذاری ساخت این طرح به بخش خصوصی داده شده و موضوع در دست بررسی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برای حل موقت مشکل ترافیک این بیمارستان تا زمانی که پارکینگ طبقاتی ساخته شود پارکینگ موقت برای ۲۰۰ خودرو در نظر گرفته شده است ولی برای حل این مشکل شهرداری باید مشکل ترافیک را حل و طرح ترافیکی برای تردد بیماران این بیمارستان هنگام بهره‌برداری تعریف کند.

وی افزود: تردد آمبولانس اورژانس به بیمارستان یازهرا از طریق مسیر اختصاصی انجام خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد ولی برای مشکل ترافیک باید چاره‌اندیشی شود.

۵۰ درصد تجهیزات بیمارستان یازهرای دزفول تامین شده است

خسروپناه گفت: ۵۰ درصد تجهیزات این بیمارستان از جمله تخت آی سی یو، چراغ اتاق عمل، دستگاه بیهوشی و دستگاه‌های موردنیاز تامین شده که امید است تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری موقت برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضریب اشغال تخت در بیمارستان بزرگ دزفول را بیش از ۹۰ درصد اعلام و اظهار کرد: امید است با بهره برداری از این بیمارستان، ظرفیت اشغال تخت نیز کمتر شود.

نبود پارکینگ موردنیاز برای بیمارستان به عنوان یکی از مهمترین معضلات بیمارستان‌های خوزستان مطرح بوده و نیاز است قبل از بهره‌برداری مورد توجه مسوولان مربوطه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان یازهرای دزفول با ظرفیت ۴۷۰ تخت و ۱۶ اتاق عمل در زمینی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع و زیربنای ۴۶ هزار مترمربع در هفت طبقه در حال ساخت است.

این بیمارستان در حال حاضر بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نظر شما