شناسهٔ خبر: 68167833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر عرب: چند هزار موشک هم برای ویرانی رژیم اسرائیل کافی است

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به اوضاع آشفته صهیونیست‌ها در آستانه واکنش انتقام جویانه محور مقاومت گفت که ویرانی رژیم اسرائیل به ۱۵۰ هزار موشک سنگین و نقطه زن نیاز ندارد بلکه چند هزار موشک هم کافی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به انتظار کُشنده صهیونیست‌ها برای حمله ایران و حزب الله آورده است: اینکه به خاطر ضربه انتقام جویان قریب الوقوع محور مقاومت دهها شرکت هواپیمایی کوچک و بزرگ پروازهای خود را به فرودگاه اللد (بن گورین) در تل آویو لغو کنند و هزاران شهرک نشین صهیونیست به دنبال گیر آوردن هواپیمایی برای خروج از فلسطین اشغالی برای در امان ماندن باشند و اینکه اوحد پول رژیم اسرائیل ارزشش کاهش پیدا کند و بورس این رژیم فرو بریزد، این مفهومش رعب و وحشت، فروپاشی سریع امنیت و بازدارندگی و پروژه صهیونیسم و پایه هایی است که بر ویرانه‌های ملت فلسطین بنیان نهاده شده است.

وی افزود: این رعب و آشفتگی در حالی است که محور مقاومت هنوز یک موشک شلیک نکرده و پهپادی روانه تل آویو یا حیفا یا عکا یا اشدود نکرده است پس اگر حمله انتقام جویانه مستقیم ایران، جنوب لبنان، یمن و عراق به خونخواهی شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب الله شروع شود، اوضاع صهیونیست‌ها چگونه خواهد بود؟

این تحلیلگر نوشت: اعزام ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» به خاورمیانه برای پیوستن به ناو «آیزنهاور» و نیز زیردریایی موشک انداز که به درخواست کمک «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل از «لوید آستین» همتای آمریکایی اش انجام شده هرگز محور مقاومت را نخواهد ترساند و بویژه که این ناوها از پس حمایت کشتی های اسرائیلی در دریاهای سرخ، عمان و مدیترانه و موشک های نیروهای یمنی برنیامدند و مانع ورشکستگی و بسته شدن بندر «ام الرشراش» (ایلات) در جنوب سرزمین های اشغالی فلسطین نشدند.

عطوان افزود: ویرانی اسرائیل نیازی به ۱۵۰ هزار موشک سنگین و دقیق حزب الله ندارد بلکه چند هزار هم پس از شکست سامانه های پدافندی «گنبد آهنین» و «فلاخن داود» و «پاتریوت» کافی است.

وی از مواضع یحیی السنوار رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش حماس مبنی بر اصرار بر خواسته های مقاومت فلسطین در زمینه توافق مبادله اسیران تمجید و از دوحه و قاهره به خاطر تن دادن به دیکته های آمریکا انتقاد کرد.

عطوان در پایان نوشت: آمریکا همه جنگهای خود را در خاورمیانه باخته است و از عراق و افغانستان، شکست خورده و رانده و تحقیرشده، خارج شده است. به طور حتم در جنگ روزها و هفته های آتی که نتانیاهو آمریکا را در آن درگیر کرده، همین وضعیت را خواهد داشت و استثنایی در کار نخواهد بود.

نظر شما