شناسهٔ خبر: 68167498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت گاز از ایسنای قم بازدید کرد

شیما احمدزاده

مدیرعامل شرکت گاز استان قم به مناسب روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری ایسنا با اعضای تحریریه این رسانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم، امروز ۲۳ مردادماه در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد استان قم به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: همکاری خوبی بین مجموعه جهاد دانشگاهی و شرکت گاز طی دو سال اخیر شکل گرفته است و خبرگزاری ایسنا در حوزه ترویج فرهنگ صرفه‌جویی ما را همراهی کردند.

وی ادامه داد: فعالیت اصحاب رسانه به اقدامات و ظرفیت‌های ما ضریب نفوذ می‌دهد و منجر به ترویج در سطح جامعه و فرهنگ سازی در حوزه صرفه جویی می‌شود؛ به کمک رسانه‌ها در حوزه ترویج صرفه جویی اتفاقات خوبی رقم خورد و طی دو سال پیاپی استان قم در زمینه صرفه جویی رتبه برتر را در کل کشور به دست آورد.

تحقق صرفه‌جویی ۱۰ درصدی گاز در بخش خانگی

خوش‌لهجه بیان کرد: سال ۱۴۰۱ در بخش خانگی ۵ درصد صرفه جویی کردیم و سال ۱۴۰۲ در این بخش ۱۰ درصد صرفه جویی داشتیم این در حالی است که که سالانه تقریبا ۱۵ هزار مشترک جدید اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم، تصریح کرد: سال گذشته در استان قم ۵۷۸ میلیارد ریال یارانه توزیع کردیم به این معنا که قبض شهروندان رایگان شد یا مشمول پاداش شدند؛ تقریبا معادل ۷۵ درصد مشترکین ما از این یارانه بهره‌مند شدند.

وی یادآور شد: ۷۵ درصد شهروندان مصرف بهینه دارند؛ تقریبا ۲۳ درصد مشترکین در پلکان ۳ تا ۹ قرار دارند و بدمصرف‌ها یک تا دو درصد هستند که کنترل مصرف در بین مشترکین بدمصرف میزان صرفه‌جویی را ارتقا می‌دهد.

خوش‌لهجه ادامه داد: سال گذشته ۱۸ درصد گاز بیشتر به بخش‌های مولد و صنعت اختصاص دادیم که این آمار در اقتصاد استان تاثیر بسیار جدی دارد؛ بهینه سازی در بخش صنعت مستلزم صرف هزینه است لذا باید از بخش‌هایی که صرفه جویی با هزینه‌های کم امکان پذیر است شروع کنیم.

انتهای پیام

نظر شما