شناسهٔ خبر: 68167399 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشناس هواشناسی: کارشناس هواشناسی:

وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی زنجان با اشاره به پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در استان گفت: وزش باد به خصوص در ساعات بعدازظهر تا پایان هفته جاری شدت می‌گیرد و به حد نسبتا شدید می‌رسد.

صاحب‌خبر -

نادرقلی ابراهیمی کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی زنجان گفت: آلودگی آب، هوا و خاک، در یک زنجیره‌ای متاثر از شرایطی است که بشر در کانون‌های آلایندگی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: قسمتی از آلایندگی خاک به شرایط آلودگی هوا و ریزش‌های جوی خاک برمی‌گردد که فرصت خود را از دست می‌دهد و این شرایط بویژه در مراتع و اراضی کشاورزی شهرک‌های صنعتی بیشتر است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی در شهرک‌های صنعتی، آلودگی خاک و اثرات جدی آن بر سلامت به واسطه ریزش‌های جوی از نوع باران و برف است.

ابراهیمی اظهار کرد: برای اراضی کشاورزی سه کود، هیدروژن، فسفات و پتاس نیاز است اما متاسفانه به دلایلی، حداکثر استفاده از کود ازت صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با برداشت از سطح اراضی کشاورزی، درصدی از املاح ماکرو و میکرو از خاک برداشته می‌شود که باید با کود به صورت دیم و آب جبران شود و اگر این کار هم نشود ساختار خاک و پتانسیل آن به هم می‌خورد و تولید استمرار نخواهد داشت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر آلودگی زیست محیطی ناشی از باران‌های اسیدی و عناصر ماکرو و میکرو در جو، آلودگی در آب‌های جاری نیز وجود دارد.

ابراهیمی عنوان کرد: قسمتی از آب‌های دنیا و ایران به دلیل وجود برخی پساب‌های صنعتی آلوده است که باید پروتکل‌های زیست محیطی در آنها اعمال شود.

وی گفت: یکی از بحث‌های اصلی دنیای آینده، رعایت کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های جهانی است که اگر رعایت نشود، مشمول جرایم بین‌المللی می‌شویم.

استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما