شناسهٔ خبر: 68167356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

زلنسکی: پوتین باید وادار به صلح شود

ایرنا

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه کشورش خواهان صلح است، گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز باید وادار به صلح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، زلنسکی دوشنبه شب در سخنانی اظهار کرد که حمله نیروهای اوکراین به منطقه کورسک روسیه اهمیت امنیتی برای این کشور دارد.

زلنسکی گفت: روسیه جنگ را بسوی دیگران کشاند و اکنون جنگ به خانه آنها می‌رود. اوکراین همیشه فقط خواهان صلح بوده و قطعا برقراری صلح را تضمین خواهیم کرد.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ آگوست (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت. پوتین روز هفدهم مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

اولکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین دوشنبه مدعی شد که نیروهای این کشور تاکنون حدود هزار کیلومتر مربع از خاک روسیه در منطقه کورسک را در اختیار گرفته‌اند.

فرمانده کل ارتش اوکراین مدعی شد که «اوضاع تحت کنترل ما است».

از سوی دیگر، یک رسانه اوکراینی همچنین گزارش داد که الکسی اسمیرنوف سرپرست فرمانداری منطقه کورسک به پوتین اطلاع داده است که ۲۸ شهرک در استان کورسک «تحت کنترل دشمن» است.

نظر شما