شناسهٔ خبر: 68167264 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهل پیام برای منتظران ظهور(۱۰)؛

معرفت الهی از مسیر امامت و مهدویت می‌گذرد

تهران- ایرنا- یک کارشناس مذهبی گفت: امکان رسیدن به معرفت الهی بدون حرکت در مسیر مهدویت و امامت وجود ندارد. 

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام جواد نصرالله پور در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: اولین قدم برای انتظار صحیح، عبارت از معرفت و شناخت امام زمان (عج) است.

وی درباره ضرورت شناخت امام زمان و پرداختن به آن گفت: مساله مهدویت هویت ما و اساس دینداری ماست و در راس توصیه های رسول خدا بوده است. در واقع مهدویت یکی از اصول دین ماست و سعادت و خیر دنیا و آخرت در این است که انسان امام زمان(عج) خود را بشناسد.

این کارشناس مذهبی با بیان این حدیث پیامبر(ص) که اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشاسند، به مرگ زمان جاهلیت از دنیا رفته است، افزود: از امام حسین(ع) پرسیدند راه معرفت خدا چیست و آن حضرت فرمود «معرفة اهل کل زمان امامهم الذی یجب علیهم طاعته» یعنی راه معرفت امام این است که مردم در هر زمانی که زندگی می کنند امام زمان خود را بشناسند؛ امامی که اطاعت او بر آن ها واجب است.

وی تاکید کرد: بدون حرکت در مسیر مهدویت و امامت امکان رسیدن به معرفت الهی وجود ندارد. بر همین اساس، امام به عنوان «صراط الله المستقیم» معرفی شده است.

معرفت الهی از مسیر امامت و مهدویت می‌گذرد حجت‌الاسلام جواد نصرالله پور، استاد حوزه

این پژوهشگر حوزه مهدویت افزود: لذا به دلیل اهمیت مساله معرفت است که اهل بیت از ما خواسته اند که این معرفت را از خدا بخواهیم. یعنی شناخت امام زمان باید به انسان عنایت شود و معرفت با خواندن چند کتاب حاصل نمی شود بلکه معرفت را باید بخواهیم و خدا آن زا به ما عطا کند.

نصرالله پور همچنین به دعای معرفت اشاره کرد و گفت: سفارش شده این دعا در زمان غیبت امام زمان خوانده شود «اللهم عرفنی نفسک ...» خدایا خودت را به من بشناسان که در پایان دعا تاکید شده «خدایا! اگر حجت خود را به من نشناسانی من گمراه خواهم شد». یعنی هر مسیری که به شناخت امام زمان منتهی نشود مسیر ضلالت و گمراهی است.

نظر شما