شناسهٔ خبر: 68167169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزار و ۵۰۰ روستایی گنبدکاووس آموزش‌ مهارتی می‌بینند

گنبدکاووس- ایرنا- رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی به ویژه در مناطق روستایی با هدف توانمندسازی و اشتغال آفرینی، گفت: سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در روستاهای شهرستان آموزش‌های مهارتی را مطابق ظرفیت‌های منطقه فرا می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

محمود نیازی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعهد امسال گنبدکاووس برای ارائه آموزش‌های مهارتی در روستاها را ۲۲ هزار و ۶۰۷ نفر ساعت اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون سه برابر این تعهد معادل ۶۰ هزار و ۸۸۴ نفر ساعت آموزش ارائه شد و این روند با همکاری دهیاران، فرماندهای حوزه بسیج و انجمن‌های مردم نهاد رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال روستاییان از دوره‌های مهارت آموزی مربوط به بانوان است، بیان کرد: گنبدکاوس در مجموع ۱۷۴ روستا دارد که در سه سال اخیر در بیش از ۷۰ روستای آن در ۲ بخش مرکزی و داشلی‌برون دوره‌های مهارت آموزی در رشته‌های پرکاربرد و با بازارکار بالا برگزار شده است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس ادامه داد: خیاطی، قالیباف ترکمن، پرورش دام و طیور، پرورش قارچ، پرورش زنبورعسل، پرورش گیاهان دارویی، شیرینی‌پزی، طلا و جواهرسازی و حصیربافی با الیاف مصنوعی از مهمترین دوره‌های مهارتی اجرایی در روستاهای شهرستان محسوب می‌شود.

نیازی تعهد امسال برگزاری دوره آموزش‌های مهارتی برای گروه‌های هدف در گنبدکاووس را بیش از ۵۰۰ هزار نفر ساعت برشمرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۸ هزار و ۵۳۴ نفر ساعت آموزش برای هزار و ۲۷۹ مرد و ۶۶۹ زن برگزار شد.

وی دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، کارجویان، معتادان بهبود یافته، زندانیان، سربازان وظیفه، زنان سرپرست خانوار، ساکنان سکونت گاه‌های غیر رسمی، عشایر، مناطق محروم مرزی، زنان خانه دار، معلولان، دانش آموزان، مشمولان بیمه بیکاری، زنان سرپرست خانوار آسیب دیدگان اجتماعی، شاغلان بنگاه اقتصادی و ساکنان مناطق روستایی را از جمله گروه‌های هدف دریافت کننده خدمات آموزشی این مرکز اعلام کرد و گفت: روستاییان در صدر متقاضیان حضور در این دوره‌های آموزشی هستند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس افزود: همچنین امسال در مناطق کم برخوردار سیدآباد و بدلجه هفت دوره مهارت آموزی برای ۸۰ نفر و در قالب طرح شهید سلیمانی در محله‌های زابل آباد و پیرحاجی چهار دوره برای ۶۲ نفر با هدف توانمندسازی و اشتغال آفرینی اهالی برگزار شد.

نیازی افزود: در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی مردان و زنان و ۱۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد در گنبدکاووس ۱۷۱ حرفه مهارتی مختلف به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان در شرق گلستان واقع است.

نظر شما