شناسهٔ خبر: 68166768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان: عملکرد دستگاه‌ها در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین نظارت و بررسی می‌شود

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: این سامانه مزایای بسیاری از جمله پیشگیری از جعل، حفظ حقوق بیت المال و کاهش رانت، شفافیت فرآیندها، کاهش مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌ها و افزایش رضایتمندی شهروندان و پیشگیری از تخلفات و جرایم حوزه اراضی و کاهش پرونده‌های مرتبط قضایی به محاکم را دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نشست بررسی عملکرد دستگاه‌ها در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با حضور نمایندگان و رابطین دستگاه‌های متصل به سامانه در معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان برگزار شد.

سید مهدی قویدل معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: سامانه پنجره واحد به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و دارای اولویت دولت الکترونیک در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: سامانه پنجره واحد مزایای بسیاری از جمله پیشگیری از جعل، حفظ حقوق بیت المال و کاهش رانت، شفافیت فرآیندها، کاهش مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌ها و افزایش رضایتمندی شهروندان و پیشگیری از تخلفات و جرایم حوزه اراضی و کاهش پرونده‌های مرتبط قضایی به محاکم را دارد.

قویدل بیان کرد: وضعیت استان نسبت به ماه‌های اولیه راه اندازی سامانه رو به پیشرفت است، ولی همچنان درسطح کشور و در مقایسه با سایر استان‌ها و با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات استان رضایتمندی کامل وجود ندارد و باید تلاش شود که اهداف سامانه با اقدامات شایسته دستگاه‌ها عملیاتی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان در خصوص عملکرد سامانه در استان اظهار کرد: بر اساس استعلام انجام شده از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۲۳۷۶۰ در خواست استعلام توسط شهروندان در بستر این سامانه ثبت شده است که دستگاه‌ها به ۲۱۸۶۳ معادل ۹۲ درصد از آن با میانگین ۱۷ روز پاسخ داده اند که این مسئله قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در حوزه مجوز‌ها تا کنون ۲۸ مجوز بعد از طی تمامی فرایند‌ها از طریق سامانه صادر شده است.

قویدل با هشدار نسبت به دستگاه‌هایی که علیرغم برگزاری جلسات و تذکرات متعدد همکاری لازم را جهت اتصال و پیشبرد اهداف سامانه را ندارند بیان داشت: بر اساس ماده ۱۳ ضوابط اجرای پنجره واحد و با اعلام منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمان به عنوان راهبر، پیگیری‌های قضایی توسط دادستان‌های محترم استان صورت خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: فعال کردن کیفیت اطلاع رسانی جهت آگاهی مردم از ماهیت سامانه، برگزاری منظم و مستمر کارگروه‌های مربوطه، ارائه آموزش‌های لازم رابطین و بر طرف کردن چالش‌ها و مشکلات مربوطه به سامانه‌های دیگر، باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما