شناسهٔ خبر: 68166651 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مردم مهمان‌نواز خوزستان، میزبان زائران اباعبدالله(ع)

مردم مهمان‌نواز و خون گرم استان خوزستان از روزها پیش، با برپایی موکب‌ها و تدارک محل اسکان، خود را آماده میزبانی از خیل زائران اربعین حسینی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی، از آغاز ماه صفر و متناسب با ورود زائران اربعین، فعالیت موکب‌ها آغاز شده است.

مواکب مستقر در شهرک‌های اربعینی استان خوزستان هر روز شاهد افزایش شمار تردد زائران هستند؛ با توجه به اینکه آمار رفت و برگشت زائران از پایانه‌های مرزی استان خوزستان در اربعین گذشته به ۳ میلیون نفر رسید، پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال این رقم به ۴ میلیون نفر برسد.

مردم مهمان نواز خوزستان، میزبان زائران اباعبدالله

از این رو خیران و مردم مهمان‌نواز و خون گرم استان خوزستان از روزها پیش، با برپایی موکب‌ها و تدارک محل اسکان، خود را آماده میزبانی از خیل زائران اربعین حسینی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان نیز بر این اساس اظهار کرده است: مواکب اربعین حسینی از روز ۲۵ محرم در حال استقرار هستند و متناسب با ورود جمعیت زائران خدمات خود را توسعه خواهند داد.

وی افزود: در شهرک اربعینی چذابه، ۲۱۱ موکب و در شهرک اربعینی شلمچه، ۲۱۴ موکب مستقر شده‌اند. همچنین ۹ موکب معین از استان‌های تهران، فارس، بوشهر، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری نیز در دو پایانه مستقر هستند.

مردم مهمان نواز خوزستان، میزبان زائران اباعبدالله

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به گرمای هوا خاطرنشان کرده‌است: وسایل سرمایشی و تهویه هوا در همه موکب‌ها نصب شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه همه مواکب با پشتوانه مردمی و نذر خیران، به زائران خدمات می‌دهند، تصریح کرد: مردم شهرستان هفتکل هر روز یک روستا و یا یک محل کار، پذیرایی موکب بزرگ شهرستان را به عهده دارند.

نظر شما