شناسهٔ خبر: 68165453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حمله ایران تصویر اتکا به خود اسرائیل را نابود کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال ایتای بصیرت بخشی از مقاله فارن افرز پیرامون وضعیت فعلی اسرائیل را منتشر کرد؛ این مقاله نوشته دالیا داسا کی از کارشناسان بنگاه رند آمریکا است:

اسرائیل در حمله علیه کنسولگری ایران در دمشق مرتکب اشتباه محاسباتی شد. آن‌ها انتظار نداشتند که در واکنش به این حمله با صدها پهپاد و موشک ایران مواجه شوند. در حالی که ایالات متحده آمریکا و متحدانش از اسرائیل دفاع کرده و مانع آسیب جدی حمله ایران در آوریل شدند، با این وجود حمله ایران تصویر اتکا-به-خود اسرائیل را نابود کرد.

حمله ایران در آوریل، درک اسرائیلی‌ها از تغییر اساسی در روح خاورمیانه را عمیق‌تر کرد. آنها معتقدند که دشمنان اسرائیل ممکن است اکنون فکر کنند که نابودی این کشور در واقع یک هدف واقعی است. به همین دلیل اسرائیل سعی دارد با ریسک کردن، بازدارندگی خود را در منطقه احیا کند.

اسرائیل بدون هیچ استراتژی سیاسی به سمت شکست می‌رود. اعتقاد به نیروی نظامی بی‌رحم برای احیای بازدارندگی و دو برابر کردن رویارویی و درگیری با ایران و نیروهای نیابتی آن بدون برنامه سیاسی یا استراتژیک، بعید است که پویایی نوظهور منطقه‌ای را که برنامه‌ریزان نظامی اسرائیل را نگران کرده، تغییر دهد و اعضای محور مقاومت را از غافلگیری دوباره اسرائیل بازدارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما