شناسهٔ خبر: 68165257 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

زیرساخت‌های مرز زرباطیه عراق برای تردد ۵ میلیون زائر مهیا اس... -

اقتصاد ایران: ایلام-استاندار واسط عراق گفت: زیرساخت‌های مرز زرباطیه عراق برای تردد ۵ میلیون زائر مهیا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجمیل المیاحی استاندار واسط شامگاه دوشنبه ۲۲ مردادماه، در آیین برافراشته شدن پرچم امام حسین (ع) در نقطه صفر مرزی، اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۳ میلیون زائر از مرز زرباطبه تردد کردند و امسال با اقدامات انجام شده، این مرز ظرفیت تردد ۵ میلیون زائر را دارد. در پایانه زرباطیه همه تمهیدات از جمله وسایل نقلیه برای انتقال زوار و مواکب به میزان مورد نیاز در این مرز برپا شده است.

وی افزود: امروز اعلام می‌کنیم همه تجهیزات و امکانات برای خدمات‌رسانی به زوار را به‌کار خواهیم گرفت.

المیاحی بیان داشت: با همت نخست‌وزیر عراق در دولت مرکزی و دولت‌های محلی زیرساخت‌ها برای برگزاری اربعینی باشکوه تکمیل شده است و کماکان اقدامات زیرساختی برای بهبود وضعیت جاده‌ها و مسیرهای منتهی به کربلا، بغداد و نجف ادامه دارد.

استاندار واسط با بیان این‌که سال گذشته بیش از ۳ میلیون نفر از پایانه زرباطیه وارد استان واسط شده و راهی کربلا شدند، گفت: امسال زیرساخت‌های مرز زرباطیه برای تردد ۵ میلیون زائر مهیا شده است و بیش از یک هزار نیروی پشتیبانی در این پایانه به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

المیاحی خاطرنشان کرد: امسال آمادگی داریم همچون سال گذشته بهترین خدمات را به زوار ارایه دهیم. هم‌اکنون در حال تکمیل ساختمان‌های اداری و سایبان‌ها هستیم.

وی گفت: تعامل خوب بین ایران و عراق موجب خدمات همه‌جانبه زوار خواهد بود و قلب‌های مردم این دو کشور بسیار نزدیک و این ارتباط همیشگی است.

وی با بیان این‌که خادمی زوار ایرانی افتخاری بزرگ برای مردم عراق است، عنوان کرد: خانه مردم عراق مهمان‌سرای زوار امام حسین (ع) است و مردم عراق با افتخار میزبان زوار خواهند بود.

برچسب‌ها:

نظر شما