شناسهٔ خبر: 68164387 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رضایت گواردیولا از فرم مهاجم اصلی‌اش

گواردیولا از فرم مهاجم اصلی‌اش راضی است که در چهار بازی تور امریکا پنج گل زده ضمن اینکه تداوم درخشش اسکار باب جوان امیدوارکننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سر و ریخت پپ گواردیولا در بازی عصر شنبه در ویمبلی با تی‌شرت و کتانی دقیقاً نشانه نگاه او به سوپرجام بود؛ انگار مربی منچسترسیتی در یکی از جلسات تمرینی در زمین‌های مجموعه اتحاد حاضر شده بود.

او که در سه سال گذشته در پیش‌پرده لیگ برتر شکست خورده بود، این بار بعد از تساوی یک بر یک مقابل منچستریونایتد در ضربات پنالتی به پیروزی رسید اما بیشتر مراقب وضعیت تیمش است که باید از هفته آینده در لیگ برتر رقابت کند. کامیونیتی‌شیلد خوب است اما رسیدن به پنجمین قهرمانی پیاپی و بهبود بخشیدن رکورد بی‌سابقه خودشان در چهار قهرمانی پشت‌سر هم چیزی است که او می‌خواهد.

اگرچه ارلینگ هالند در ویمبلی گل نزد اما گواردیولا از فرم مهاجم اصلی‌اش راضی است که در چهار بازی تور امریکا پنج گل زده ضمن اینکه تداوم درخشش اسکار باب جوان امیدوارکننده است. نگرانی‌هایی هم هست، جدایی خولین آلوارس که قرار است با 82 میلیون پوند به اتلتیکومادرید برود و البته اتکای بیش از حد به رودری در خط میانی.

سه هفته به پایان فصل نقل و انتقالات مانده و سیتی از فروش بازیکنان بیش از 150 میلیون پوند به دست می‌آورد بنابراین پول لازم برای خرج کردن موجود است. اما از آنجا که تیم‌های مدعی آرسنال و لیورپول محتاطانه و با دقت در این زمینه گام برداشته و منتظر اتفاقات اولیه لیگ برتر هستند، شاید میکل آرتتا و آرنه اسلوت از آنچه می‌بینند، جسارت پیدا کنند. برای اولین بار در سال‌های اخیر سیتی شکست‌ناپذیر به نظر نمی‌رسد.

هنوز معلوم نیست جانشینی برای آلوارس یا ذخیره‌ای برای رودری بیاورند. این اسپانیایی بعد از قهرمانی در یورو هنوز در تعطیلات است و باید تا جایی که می‌شود، استراحت کند در آستانه شروع فصلی که به دلیل تغییر شکل جام جهانی باشگاه‌ها تا تیر آینده ادامه پیدا می‌کند.

در نبود او، بازیکنی که می‌تواند بارش را بکشد، کالوین فیلیپس است که با وجود پیش‌فصل کامل، یک دقیقه هم برابر یونایتد بازی نکرد. در عوض، گواردیولا به بازیکن 19 ساله‌اش، نیکو اورایلی فرصت داد برای اولین‌بار در ترکیب تیم بزرگسالان بازی کند. فیلیپس در امریکا مدافع وسط بازی کرد و احتمالاً در تابستان به تیم دیگری قرض داده می‌شود.

گواردیولا گفته ماتئو کوواچیچ و ریکو لوییز را هم به عنوان جانشین رودری دارد اما هیچ کدام هافبک دفاعی تخصصی نیستند. اگر رودری مصدوم نشود، مشکلی نیست اما اگر او را از سیتی بیرون بکشید بخشی از شکست‌ناپذیری تیم از بین می‌رود.

اورایلی، کوواچیچ و جیمز مک‌اتی در برابر خط میانی چهار نفره یونایتد متشکل از کاسمیرو، کوبی ماینو، برونو فرناندز و میسون ماونت عملکرد خوبی داشتند اما سرعت و سختی بازی‌های لیگ برتر با این دیدار قابل مقایسه نیست.

جایگزینی آلوارس هم به همین اندازه سخت است. این آرژانتینی در دو سال حضور در اتحاد 36 گل زد و فصل قبل با دو ماه مصدومیت هالند اهمیت ویژه‌ای برای تیم پیدا کرد. سیتی گزینه‌های هجومی زیادی دارد از جمله برناردو سیلوا -که گل تساوی را به یونایتد زد تا گل آلخاندرو گارناچو بی‌اثر و بازی به ضربات پنالتی کشیده شود- خرید تابستانی ساوینیو، جک گریلیش، فیل فودن، ژرمی دوکو و باب. اما تنها فودن می‌تواند به اندازه آلوارس در گل‌ها مشارکت داشته باشد.

یونایتد برای نخستین بار بعد از سال 2016 در سوپرجام بازی می‌کرد و از طرفی سخت مشغول فعالیت در نقل و انتقالات است، خبر خوب روز بازی در ویمبلی این بود که برای جذب دو بازیکن بایرن مونیخ، نصیر مزروعی و ماتیس دلیخت با این تیم به توافق رسیدند.

نتیجه مقابل سیتی می‌توانست متفاوت باشد اگر مارکوس رشفورد از دو فرصت عالی‌اش استفاده می‌کرد اما تمرکز اریک تن‌هاخ مثل گواردیولا روی شروع لیگ برتر است. فرم رشفورد تنها یکی از نگرانی‌های مربی هلندی قبل از بازی فولام در اولدترافورد در هفته اول فصل 2025-2024 است در کنار اینکه چطور از ماونت استفاده کند. ماونت در نقش هافبک هجومی بازی کرد اما کار خاصی نکرد قبل از آنکه در اوایل نیمه دوم بیرون کشیده شود.

تن‌هاخ گفت تیمش یک دقیقه تا پیروزی فاصله داشته و این باخت ناراحت‌کننده است اما ترجیح داد روی نکات مثبت تأکید کند. او درباره خریدهای احتمالی از بایرن حرفی نزد اما گفت تیمش در دفاع مشکل دارد. تیمش در حال شکل‌گیری است و چالش بزرگ او این است که از سه بازی ابتدایی مقابل فولام، برایتون و لیورپول جان سالم به در برد.

شرایط گواردیولا متفاوت است چون می‌داند امتیازات زیاد از دست رفته در اوایل فصل می‌تواند در تعیین قهرمان پایان فصل تأثیرگذار باشد. او می‌تواند از بازیکنان موجود بهترین بهره را بگیرد اما شاید با اضافه شدن یکی دو نفر اطمینان بیشتری برایش به وجود بیاید.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما