شناسهٔ خبر: 68164132 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خطاب به خدام افتخاری اربعین:

همه را در ثواب زیارت و خدمت به زائران اربعین شریک کنید

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب به «خادمان افتخاری» اعزامی از استان تهران به مراسم اربعین توصیه کرد که در ثواب زیارت و خدمت به زوارالحسین (ع)، همه افرادی که می‌شناسند و یا خیرخواهی در حق آنها کرده‌اند و نمی‌شناسند و خدمتگذاران بی‌نام و نشان کشورمان را شریک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع خادمان افتخاری زائران اربعین که امروز در قالب کاروان نیرو‌های داوطلب از استان تهران به عتبات عالیات اعزام شدند، اظهار داشت: خداوند این توفیق ویژه را نصیب شما کرده است که خادم زائران امام حسین (ع) باشید زائرانی که با عشق و علاقه این مسیر نورانی را می‌پیمایند و مقصد همه آنها از هر راه و نقطه به امام حسین (ع) و کربلای معلی ختم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با اشاره به روایت نبوی (ص) «احب الله مَن احب حسینا» گفت: قطعاً خداوند عالم کسی که امام حسین (ع) را دوست می‌دارد دوست خواهد داشت و در زیارت اربعین نیز آمده است که امام حسین حبیب خداست و رسول خدا (ص) حبیب الله است و ایشان فرمودند: حسین منی و انا من حسین.

وی افزود: در خدمتی که انجام می‌دهید گذشتگان، دوستان و حق‌داران را یاد کنید و تمام افرادی را که می‌شناسید و یا حتی نام آنها از ذهن شما پاک شده است، می‌توانند در ثواب خدمت رسانی خالصانه شما به زائران شریک شوند و قطعاً خداوند متعال نیز عنایت ویژه‌ای خواهد داشت و این ثواب و زیارت امام حسین (ع) برای همه آنها ثبت و ضبط خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به خادمان افتخاری زائران اربعین توصیه کرد که جاماندگان از این سفر معنوی را نیز یاد کنند؛ چراکه افراد بسیاری آرزوی چنین سفری را داشته و دارند، اما نمی‌توانند مشرف شوند.

وی افزود: مردم کشورمان عموماً انسان‌های خوبی هستند و حتی برخی افراد که گاهی نکاتی را رعایت نمی‌کنند، با شنیدن نام امام حسین (ع) اشک از چشمانشان جاری می‌شود که نشان‌دهنده درون‌مایه مثبت این افراد است؛ بنابراین سعی شود نائب‌الزیارة همگان باشید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما