شناسهٔ خبر: 68163514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اضافه شدن ۲ ناحیه صنعتی جدید به سیستان و بلوچستان/ بهره برداری از 20 طرح زیربنایی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در هفته حمایت از صنایع کوچک 20 طرح زیربنایی با اعتباری بالغ بر 980 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا راشکی در نشست خبری با اصحاب رسانه، که به مناسبت گرامیداشت هفته حمایت از صنایع کوچک و هفته خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: 32 شهرک و ناحیه صنعتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که با وجود طرح های صنعتی در حال ساخت و ساز، موظف به انجام پایش شدیم.

وی افزود: یکی از‌ مهمترین خروجی های جلسات پایش، 3 رقمی شدن تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده، همچنین 30 درصد قراردادهای منعقد شده، از خروجی جلسات پایش بوده است.

وی عنوان کرد: برنامه اصلی شرکت شهرک های صنعتی ایجاد زیرساخت های لازم برای استقرار واحد های صنعتی در نقاط مختلف استان است.

وی افزود: با این نگاه، سال گذشته توانستیم 2 ناحیه صنعتی جدید را در استان راه اندازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سیستم صنعتی زرآباد و بمپور به منظور استقرار صنایع کشاورزی و همچنین تکمیل زنجیره ارزشی صنایع در حوزه محصولات خرما و موز انجام شده و همچنین برنامه ریزی شده تا ۲ ناحیه صنعتی دیگر در استان تا پایان سالجاری ساخته و در واقع شرایط برای استقرار صنایع مهیا شود.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی شده که پست برق نصرت آباد پایه گذاری شود تا زیرساخت های برق در نصرت آباد به منظور استقرار واحد های صنایع فرآوری معدنی و ...تکمیل شود 

سال گذشته 46 واحد به چرخه تولید بازگشتند و امسال هم همین تعداد را در دستور کار داریم.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد صنایع مستقر در سیستان و بلوچستان و ۵۰ درصد اشتغال بخش صنعت مربوط به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: ۳۰ شهرک و نواحی صنعتی استان در زمینی به مساحت چهار هزارو ۴۲۷ هکتار راه اندازی شده و تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده به یکهزار و ۳۷۶ واحد می رسد.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۲۱۱ قرارداد با سرمایه گذاران در سیستان و بلوچستان منعقد شده است.

راشکی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان به منظور کم کردن مشکلات صنعتگران و انتقال واحدهای آلاینده به محدوده غیرمسکونی شهرها از سال ۷۷ ساخت واحدهای کارگاهی را در شهرک صنعتی استان آغاز کرد و هم اینک ۱۱ مجتمع کارگاهی و ۳۳۷ واحد کارگاهی دایر است.

همچنین، پیش از برگزاری این نشست و بمنظور آشنایی اصحاب رسانه با اقدامات و عملکرد شرکت های زیر نظر شهرک صنعتی سیستان و بلوچستان، از 6 واحد تولیدی بازدید کردند و از نزدیک با روند کار این واحد ها آشنا شدند.

انتهای پیام/

نظر شما