شناسهٔ خبر: 68162882 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جمع پیشکسوتان و اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه شهرستان رضوانشهر ؛

مفاخر فرهنگی و هنری ، شالوده و پایه فرهنگ و هنر هستند

امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز شنبه 20 مرداد ماه 1403 در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه شهرستان رضوانشهر گفت : یکی از اساس کارهای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تجلیل از مفاخر و پیشکسوتان و بزرگان فرهنگ و هنر است و چهره های فرهنگی و مفاخر فرهنگی شالوده و پایه فرهنگ و هنر در هر شهرستان می باشند .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز شنبه 20 مرداد ماه 1403 در سفر یکروزه خود به شهرستان رضوانشهر ، با جمعی از پیشکسوتان و اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه این شهرستان دیدار و گفتگو نمود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن ابراز خوشحالی از دیدار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان رضوانشهر ، دغدغه های مطرح شده را ارزشمند دانسته و گفت : بسیاری از مسائل و دغدغه های هنرمندان این شهرستان ریشه در عدم دور اندیشی و برنامه ریزی ناصحیح در گذشته دارد .

امیرحسین طاهری ضمن تأکید بر لزوم برنامه ریزی برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان و مفاخر فرهنگی و هنری و رسانه ای در سال 1403 در شهرستان رضوانشهر گفت : یکی از اساس کارهای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تجلیل از مفاخر و پیشکسوتان و بزرگان فرهنگ و هنر است و چهره های فرهنگی و مفاخر فرهنگی شالوده و پایه فرهنگ و هنر در هر شهرستان می باشند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه افزود : تلاش می کنیم از طریق هماهنگی با مسئولین شهرستانی و به جهت دسترسی مناسب شهروندان و استفاده بهتر علاقه مندان از تولیدات فرهنگی و هنری ، مکانهایی را در داخل شهر برای برگزاری نمایشگاه ها یا ارائه آثار تولید شده هنر ایجاد نماییم .

وی با تأکید بر لزوم حمایت از موسیقی محلی تصریح نمود : از طریق مؤسسات فرهنگی و هنری شهرستانی طرح هایی برای ساخت ، ارائه و ترویج موسیقی محلی و نواحی ارائه شود تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص تجهیز منابع اعتباری لازم از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نماید .  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یکی دیگر از راه های حمایت از هنرمندان شهرستان را ، تسهیلات صندوق اعتباری هنر دانسته و گفت : تلاش شده است تا با ایجاد ساز و کار مناسب و قانونی بتوانیم تسهیلات ارزان در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان قرار دهیم .

 

نظر شما