شناسهٔ خبر: 68161443 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

حسینی‌کیا در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع؛

وزیر پیشنهادی صمت بر رفع ناترازی عرضه و تقاضا بازار خودرو تاکید کرد شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نشست کمیسیون متبوع خود با وزیر پیشنهادی صمت را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «سیدجواد حسینی‌کیا» نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امر‌وز (دوشنبه ۲۲ مردادماه) کمیسیون صنایع و معادن با «محمد اتابک» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: یکی از موضوعات بررسی شده در این جلسه موضوع خودرو بود؛ وزیر پیشنهادی صمت در این حوزه معتقد بود که ناترازی عرضه و تقاضا خودرو باید برطرف شود و قیمت تعیین شود.

وی افزود: همچنین درباره واردات خودرو بیان کرد که برای تنظیم‌گری بازار باید از ظرفیت واردات استفاده کرد تا از یک سو نظر مصرف‌کنندگان تامین شود و از سوی دیگر تولیدکنندگان زیان نبینند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر پیشنهادی صمت معتقد بود که باید به سمت تامین زنجیره تولید در حوزه معدن رفت از سوی دیگر از انجاکه عمق اکتشاف اکنون حدود ۵۰۰ متر است باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود تا بتوان از ذخایر موجود به درستی بهره‌برداری کرد.

وی اضافه کرد: آقای اتابک به قیمت‌گذاری دستوری در حوزه خودرو در شرایط فعلی معتقد است و در نشست امروز بیان کرد که آزاد کردن قیمت خودرو در این شرایط التهاب‌زا است و این کار باید به تدریج صورت گیرد.

حسینی‌کیا همچنین گفت: از آنجاکه کمیسیون صنایع و معادن یک جلسه دیگر با وزیر پیشنهادی صمت خواهد داشت تاکنون نظر کمیسیون درباره ایشان نهایی نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما