شناسهٔ خبر: 68160830 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

شاسی بلند آفرودی گریت وال تانک 400 با موتور دیزلی به میدان آمد

صاحب‌خبر -

گروه خودروسازی گریت وال موتورز (GWM) از نسخه دیزلی شاسی بلند آفرودی تانک 400 با امکانات ویژه رونمایی کرد.

کمپانی گریت وال در حال حاضر به‌عنوان یکی از پیشتازان صنعت خودروهای آفرودی در کشور چین شناخته می‌شود که با ساخت محصولات باکیفیت در خور کلاس جهانی، در بسیاری از کشورها طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است. طبق جدیدترین اخبار خودرو، این خودروساز پس از معرفی نسخه هیبریدی تانک 400، اکنون به سراغ تولید معرفی گریت وال تانک 400 با پیشرانه دیزلی رفته است.

گریت وال تانک 400 دیزلی؛ هیولای آفرودی چینی‌ها

گریت وال تانک 400 دیزلی گریت وال تانک 400 دیزلی

طبق اعلام «وو ژوان ژون»، مدیرعامل گریت وال، این خودرو اولین نسخه دیزلی ارتقا یافته محصولات برند تانک (Tank) است که به مرور در سایر نسخه ها نیز بهره‌وری خواهد شد. از نظر ظاهری این خودرو با نسخه بنزینی توربو و هیبریدی تفاوت مشهودی ندارد و همچنان شاهد یک طراحی خشن، برجسته و پرجثه هستیم که تا حدودی ما را به یاد خودروهای زرهی می‌اندازد.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع ۴۹۸۵، ۱۹۶۰ و ۱۹۰۵ میلی‌متر است. همچنین وزن آن به ۲۴۵۵ کیلوگرم رسیده است. ابعاد اعلامی تفاوت خاصی با تانک ۴۰۰ hi4-T ندارد. تنها تفاوت ابعادی نسخه دیزلی و هیبریدی به فاصله آن‍ها از سطح زمین ختم می‌شود که در نمونه دیزلی ۵ میلی‌متر بیشتر شده است. همچنین گریت‌ وال برای تمایز هر چه بیشتر نمونه دیزلی از هیبریدی، آن را با چهار طرح مختلف از رینگ‌های ۱۸ اینچی خود عرضه خواهد کرد.

گریت وال تانک 400 دیزلی گریت وال تانک 400 دیزلی

به عقیده برخی تصمیم به تولید نسخه دیزلی این خودرو و گسترش آن به سایر مدل‌ها در میان خودروسازان چینی که تمرکز اصلی خود را روی محصولات برقی قرار داده‌اند کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا که مدل‌های چینی درون‌سوز در مقابل رقبای خارجی هم‌رده حرف چندانی برای گفتن ندارند. به همین دلیل، احتمالا سازنده از صادرات تانک ۴۰۰ دیزلی خودداری خواهد کرد و تنها آن‌را مختص بازار چین عرضه خواهد کرد.

مشخصات فنی GWM TANK 400 Diesel

در بخش فنی این خودرو با یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژر دیزلی E24D عرضه می‌شود که ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. تانک ۴۰۰ برای آفرود مناسب به زاویه ورود ۳۳ درجه‌ای و زاویه خروج ۳۳ درجه‌ای مجهز شده است.

ظرفیت یدک‌کشی این شاسی‌ بلند چینی برابر ۷۵۰ کیلوگرم اعلام شده است اما در صورت استفاده از تریلر ترمزدار تا حداکثر ۲.۵ تن نیز ظرفیت یدک کشی خواهد داشت. با این وجود، بهره‌مندی این خودرو از قلاب یدک تریلر به‌عنوان یک آپشن مجزا در نظر گرفته شده است تا هر کس مطابق با نیاز خود آن را خریداری کند.

امکانات رفاهی و ایمنی شاسی بلند تانک 400

نمای داخل گریت وال تانک 400 دیزلی نمای داخل گریت وال تانک 400 دیزلی

پیش‌بینی می‌شود نسخه فول آپشن این خودرو با امکاناتی نظیر کلاستر 12.3 اینچی تمام دیجیتال راننده، نمایشگر کنترل مرکزی 16.2 اینچی با بهره‌گیری از تراشه داخلی کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵، دوربین پانوراما ۵۴۰ درجه، نمایشگر هدآپ (W-HUD)، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی با سیستم اتلاف گرما، سیستم خودران سطح دو، اتو پارک، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتراسیون پیشرفته هوای کابین، سنسور نقاط کور، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم صوتی حرفه‌ای و دوربین ثبت‌وقایع عرضه شود.

قیمت نسخه هیبریدی این خودرو در بازار چین حدود 41 هزار دلار است. طبق اعلام گریت‌ وال قیمت نسخه دیزل کمتر از نمونه هیبریدی خواهد بود. شاسی‌بلند تانک ۴۰۰ نخستین بار در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد اما تولید آن را تا سال گذشته به تعویق افتاده بود. گریت‌ وال خودروی تانک هیبریدی را به بازارهای گوناگونی چون استرالیا و خاورمیانه صادر کرده است.

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی ارس M5 و لیپ موتور C11 که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
گریت وال تانک ۷۰۰، غول آفرودی چینی با ۵۱۷ اسب بخار قدرت به بازار آمد/su_icon] نسل جدید میتسوبیشی پاجرو با این طراحی خاص به جنگ تویوتا لندکروزر می‌آید

نظر شما