شناسهٔ خبر: 68160356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فنی و مهندسی سازمان همیاری شهرداری‌های استان:

صدور مجوز بلندمرتبه سازی و سرمایه گذاری در مازندران تسهیل می‌شود

مریم عبدی

 معاون فنی و مهندسی سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران گفت: صدور مجوز بلندمرتبه سازی و سرمایه گذاری در استان تسهیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در راستای تفویض اختیار ابلاغی سال ۱۳۹۶ از سوی معاون عمرانی وقت با عنوان مرجع صدور پروانه در خارج از محدوده قانونی روستا و حریم مصوب شهرها در کنار بخشداری بوده است.

وی افزود: یکی از رویکردهای مهم سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در راستای تاکید استاندار مازندران تسریع و تسهیل در امر سرمایه گذاری به ویژه بلند مرتبه سازی است که با این نگاه به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی و ارزآوری در سطح استان هستیم.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه در خصوص صدور مجوز بلند مرتبه سازی چه اقداماتی در سطح استان انجام شده است، گفت: در حال حاضر اقداماتی از سوی استانداری مازندران در راستای اخذ مصوبه فوق جهت استان‌های شمالی صورت پذیرفته که در روزهای آتی از سوی دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود.

صدور مجوز بلندمرتبه سازی و سرمایه گذاری در مازندران تسهیل می‌شود

به گزارش ایسنا، در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ شورای عالی معماری و شهرسازی کشور بلندمرتبه سازی در مازندران را به صورت نمونه مصوب و ابلاغ کرد. این شورا شهر سرخرود را به عنوان اجرای آزمایشی این طرح انتخاب کرده است.

البته اجرای چنین طرحی درخواست اداره کل راه و شهرسازی مازندران بود که اسفند ۹۸ برای شورای عالی معماری و شهرسازی اررسال شد و این شورا هم در نشست تخصصی ۲۲ فروردین ماه سال گذشته خود طرح را مصوب و ضوابط و مقررات آن را تعیین کرد.

طبق این مصوبه قرار است بلند مرتبه سازی در حدود ۵۶ هکتار از اراضی محدوده شهری سرخ رود اجرایی شود. پیشتر مسوولان حوزه شهری سرخرود هم اعلام کرده بودند که بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی بلند مرتبه سازی در سه اندازه ۱۲، ۱۶ و ۲۵ طبقه برای این شهر ساحلی مازندران که از توابع شهرستان محمودآباد است، تعریف شده است.

انتهای پیام

نظر شما