شناسهٔ خبر: 68159025 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه صوت و تصویر فراگیر

سهیلا شهبازی

شعبه شورای حل اختلاف تهران ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در محل ساترا افتتاح شد. به گفته‌ رئس ساترا ایجاد شعبه شورای حل اختلاف بخشی از تنظیم‌گری حقوقی است تا اگر اختلافی بین عوامل تولید و سکوها و مخاطبان پیش آمد به صورت تخصصی با داشتن آمار و اطلاعات مربوط بتوانند حل و فصل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی(ساترا)، آیین افتتاح شعبه شورای حل اختلاف تهران ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با حضور سعید مقیسه رئیس و محسن قائمی‌نسب قائم‌مقام ساترا، غلامرضا مهدوی دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و معاون قضائی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان تهران و جمعی از مسئولان قضایی و فرهنگی برگزار شد.

رئیس ساترا در ابتدای مراسم عنوان کرد: ما در ساترا فقط به موضوعات محتوایی بسنده نمی‌کنیم و سواد فضای مجازی مردم و ذینفعان را هم ارتقاء می‌دهیم. تنظیم‌گری حقوقی یکی از ابعاد تنظیم گری است که شامل تدوین مقررات و تطبیق مقررات با اسناد بالادستی می‌شود. ایجاد شعبه شورای حل اختلاف یک بخشی از تنظیم‌گری حقوقی است تا اگر اختلافی بین عوامل تولید و سکوها و مخاطبان پیش آمد به صورت تخصصی با داشتن آمار و اطلاعات مربوط بتوانند حل و فصل کنند. امیدواریم اکثر اختلافات اینجا حل شود و اگر اختلافات حل نشد فرایند قضایی در دادگاه‌ها و دادسراها طی شود. این رویداد کمک می‌کند که تنظیم‌گری را بهتر از قبل انجام دهیم.

قائم‌مقام ساترا در ادامه بیان کرد: ما معتقدیم با افتتاح این شعبه، شأن هنرمندان نگه داشته می‌شود و این قشر از جامعه از اطالّه دادرسی و رسیدگی‌ها در قوه قضائیه تقریباً معاف خواهند بود و بسیاری از سوء تفاهم‌ها و اختلافات میان هنرمندان و سکوها در ساترا که به نوعی خانه هنرمندان است رفع و رجوع می‌شود و اختلافات‌شان رفع می‌شود و دیگر دوستان و هنرمندان و کسانی که در این صنعت فعالیت دارند وقت‌شان را در راهروهای دادگاه‌ها و دادسراها تلف نخواهند کرد. چرا که وقتی کسی در پیچ و خم دادگاه‌ها گرفتار می‌شود طبیعتاً انگیزه کار از آنها گرفته می‌شود، در این راستا ما کمک خواهیم کرد این اتفاقات در ساترا و توسط این شورا حل و فصل شود.

مهدوی با یادآوری اینکه شعبه شورای حل اختلاف ساترا هفتاد و دومین شعبه تخصصی تهران است، گفت: تا الان از ۷۱ شعبه قبلی، کوچکترین شکایتی مبنی بر سوءاستفاده اعضاء اعلام نشده و هر نوع پرونده‌ای که به آنها ارجاع شده حل و فصل شده است. اصناف دیگر نیز اگر چنین شعبه‌ای را درخواست کنند برای آنها ایجاد می کنیم. برای این شعبه یک قاضی ویژه معرفی می‌کنیم که گزارش های اصلاحی را تایید کند. هر چند در ۷۱ شعبه قبلی یک مورد هم نبوده که منجر به بازداشت شود.

در این مراسم محسن قائمی‌نسب به مدت سه سال به‌عنوان رئیس شعبه شورای حل اختلاف و حامد معینی و محمدرضا جعفری‌جلوه نیز به‌عنوان دیگر اعضای این شورا منصوب شدند.

انتهای پیام

نظر شما