شناسهٔ خبر: 68158511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

با افراد و مراکز دخیل در سقط غیرقانونی جنین برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه شناسایی و برخورد با افراد و مراکز دخیل در موضوع سقط غیرقانونی جنین از اولویت‌های دادگستری استان اصفهان است، گفت: مراکز متخلف شناسایی شده‌ است و به زودی با آنها برخورد قاطعانه قانونی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام اسداله جعفری؛ رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با اشاره به تاثیر شاخصه جمعیت در اقتدار نظام گفت: در هر نظام و کشوری، یکی از شاخصه‌های اقتدار آن، شاخصه جمعیت است و به همین دلیل در کشور ما نیز این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و قانون مترقی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز به تصویب رسیده است.

وی افزود: بر اساس ماده 57 این قانون، دستگاه قضایی موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادها در موضوع سقط غیرقانونی جنین ورود کرده و اقدامات و تمهیدات لازم در این خصوص را در دستور کار قرار دهد.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان، شناسایی و برخورد با افراد و مراکز دخیل در موضوع سقط غیرقانونی جنین را از اولویت‌های دادگستری استان اصفهان عنوان و بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته برخی از افراد خاص و همچنین برخی از مراکز که دارای مجوز فعالیت هستند و با در نظر گرفتن منافع مالی و شخصی در زمینه سقط غیرقانونی جنین فعالیت دارند شناسایی شده‌اند و به زودی با آنها برخورد قاطعانه قانونی خواهد شد.

وی با انتقاد از شیوه نظارت‌ها بر مراکز مربوطه، تصریح کرد: بررسی‌های دستگاه قضایی حاکی از ضعف نظارت‌های کافی در این مسأله است و چنانچه برای ما کوتاهی مسئولان ذیربط در انجام وظایف قانونی محرز شود تشکیل پرونده قضایی و برخورد قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده قوه قضاییه در استان اصفهان همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی و تبیین مضرات و خسارت های پزشکی، اجتماعی و قانونی سقط غیرقانونی جنین، توسط رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما تاکید کرد.

انتهای پیام/163

نظر شما