شناسهٔ خبر: 68158454 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چین به دنبال تقویت حاکمیت قانون در امور بین‌المللی است

تهران- ایرنا- دولت چین بر اساس سیاست اعلامی تازه حزب کمونیست به‌دنبال تقویت حاکمیت قانون در امور بین‌المللی است تا بتواند در فضای پیچیده جهان کنونی، نقش موثری ایفا و منافع خود را تامین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در گزارش سومین نشست حزب کمونیست درباره تقویت ساختار حقوق بین‌المللی چین که یک نسخه آن امروز (دوشنبه) در تارنمای وزارت امور خارجه چین منتشر شد، آمده است: در جهانی که چالش‌ها و تنش‌های بین‌المللی به‌طور فزاینده‌ای در حال افزایش است، پکن با تاکید بر اهمیت حاکمیت قانون به‌عنوان پایه‌ای برای دیپلماسی، تلاش می‌کند تا نقشی موثر در شکل‌دهی به نظم جهانی ایفا کند.

در نشست حزب خلق چین، نمایندگان این حزب به تبیین اهمیت تقویت ساختار حقوقی بین‌المللی در شرایط جدید، ضرورت‌های پیشبرد حاکمیت قانون در امور بین‌المللی و همچنین دستاوردهای کلیدی در دوران شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین پرداختند.

در این نشست همچنین به نقش کلیدی حاکمیت قانون در دیپلماسی پکن و اهمیت آن در حفظ حاکمیت، امنیت، و منافع توسعه‌ای چین تاکید شده است.

در همین راستا، چین به دنبال تقویت نقش حقوق بین‌الملل و ایجاد یک سیستم قانونی بین‌المللی است که منافع و شرایط خاص خود را منعکس کند.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های یادشده شامل تقویت رهبری حزب خلق در امور بین‌المللی، مشارکت در تدوین قوانین جهانی و استفاده از ابزارهای قانونی برای مقابله با چالش‌ها و تحریم‌های خارجی است.

بر همین اساس، چین به دنبال تقویت ارتباطات و همکاری‌های قضایی بین‌المللی و ارتقای جایگاه خود در نظم حقوقی بین‌المللی است.

در نتیجه، تقویت حاکمیت قانون در امور بین‌المللی برای چین نه تنها یک ضرورت داخلی، بلکه یک ابزار راهبردی برای افزایش نفوذ و تاثیرگذاری در سطح جهانی است.

نظر شما