شناسهٔ خبر: 68158403 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونمایی از بیفوما در خوزستان؛

رفیق پورعلی‌گنجی و شاگرد پوچتینو در استقلال

تهران-ایرنا- تپوی بیفوما جدیدترین خرید استقلال خوزستان است. وینگر کنگویی که سابقه بازی در لالیگا، سوپرلیگ ترکیه و همچنین یونان را در کارنامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استقلال خوزستان بعد از بقا در لیگ برتر و همچنین فروش جواد آقایی‌پور به سپاهان، روزهای فعالی را در بازار نقل و انتقالات گذراند و حداقل بر روی کاغذ تیمی قدرتمند را تشکیل داده است. بعد از جذب بوژوویچ به عنوان سرمربی و تمدید قرارداد با ساویو روبرتو، حالا مسئولان استقلال خوزستان از خرید جدید خود رونمایی کرده‌اند. خریدی از سوپرلیگ یونان و باشگاه کیفیسیا.

رفیق پورعلی‌گنجی و شاگرد پوچتینو در استقلال

تپوی بیفوما نام بازیکن جدید استقلال خوزستان است که در پست وینگر بازی می‌کند. او سوابق بسیاری در لیگ‌های اروپایی دارد و توانسته در کشورهای معتبری همچون اسپانیا، ترکیه، یونان و حتی چین به میدان برود. لاس‌پالماس، اسپانیول و آلمریا تیم‌های بیفوما در لالیگا بوده‌اند و او مدتی کوتاه هم در باشگاه وست‌برومویچ در لیگ برتر انگلیس عضویت داشته است.

بیفوما سابقه بازی برای مالاتیا اسپور، سیوا اسپور، بورسا اسپور و عمرانیه اسپور در سوپرلیگ ترکیه و کیفیسیا در سوپرلیگ یونان را نیز در کارنامه دارد. او فصل قبل در سوپرلیگ یونان ۲۶ بازی انجام داد، حدود ۱۶۰۰ دقیقه در زمین بود و ۲ گل زد و یک پاس گل داد. نکته جالب درباره بیفوما به دوران حضور او در ترکیب اسپانیول برمی‌گردد. جایی که مائوریسیو پوچتینو سرمربی بود و او یک بازیکن جوان.

در زمان فراگیری کووید ۱۹ در جهان، بیفوما هم بیکار ننشست و به فکر هموطنان خود در کنگو بود. تصاویر و اخباری وجود دارد مبنی بر کمک‌های غذایی و بهداشتی بازیکن جدید استقلال خوزستان برای مردم کنگو. آن زمان گفته می‌شد که بیفوما قرار است تا پایان فراگیری کووید ۱۹ این کمک‌ها را ادامه بدهد تا هموطنانش مشکلی را از بابت غذا، دارو و بهداشت حس نکنند.

رفیق پورعلی‌گنجی و شاگرد پوچتینو در استقلال

این وینگر ۳۲ ساله که سابقه ۴۱ بازی ملی برای کنگو و به ثمر رساندن ۱۶ گل را دارد، سال ۲۰۲۰ در سوپرلیگ چین حضور داشت و برای شن‌ژن به میدان رفت. مرتضی پورعلی‌گنجی نیز همان زمان بازیکن شن‌ژن بود و می‌توان گفت استقلال خوزستان همبازی سابق مدافع پرسپولیس را به خدمت گرفته است. بازیکنی که گفته می‌شود با مبلغی در حدود ۳۰۰ هزار دلار پیراهن استقلال خوزستان را بر تن کرده است.

نظر شما