شناسهٔ خبر: 68158235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان اعلام کرد

وجود ۲۶۶ زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان/ بدهکار دیه نداریم

فاطمه افضلی

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان گفت: ورودی به زندان از ابتدای امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته و اکنون ۲۶۶ زندانی واجد شرایط (جرائم غیرعمد) داریم.

صاحب‌خبر -

سیدحجت الله موسوی قوام ظهر امروز ۲۲ مرداد ماه در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۵ نفر مددجویان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۶ نفر از زندانیان آزاده شده، مرد و ۹ نفر زن بودند، افزود: کل مبلغ بدهی این افراد ۴۲۴ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان بوده که ۷۰ درصد را اخذ رضایت شاکی داشتیم.

موسوی قوام با اشاره به اینکه سه میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان آروده مددجو و عمدتا در قالب اعسار بوده، تصریح کرد: ۱۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان از طریق ستاد دیه و کمک‌های مردمی و خیران پرداخت شده و منابع ستاد دیه کشور تاکنون ۶۲۰ میلیون تومان برای آزادی این افراد بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ورودی به زندان از ابتدای امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته و اکنون ۲۶۶ زندانی واجد شرایط داریم.

وی افزود: ۱۸۸ نفر ورودی زندانیان جرائم غیرعمد در سال جاری است. ۷۵ نفر زندانیان سال قبل هستند که در اولویت کار ستاد برای آزادی قرار دارند و سه نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ در زندان هستند که رقم بدهی آنها سنگین است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه بدهکار دیه تصادف در زندان نداریم و فقط یک نفر بدهکار حادثه کارگاهی در زندان کهنوج است، گفت: در حال حاضر ۱۴۴ نفر بدهکار چک، ۱۱۰ نفر مهریه و ۱۱ نفر نفقه در زندان‌های استان کرمان داریم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با بیان این خبر که امروز ۱۳ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان آزاد می‌شوند، افزود: ۳۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بدهی این افراد بوده که مبلغ ۳۳ میلیارد تومان رضایت شاکی اخذ شده است.

وی افزود: یک میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان کمک ستاد دیه استان و ۱۰۰ میلیون تومان کمک ستاد دیه کشور برای آزادی این ۱۳ نفر بوده و تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: باید در بحث مهریه و نفقه اولویت را برای مواردی بگذاریم که پرونده کامل مختومه شود و فرد به زندان برنگردد و در این صورت موفقیت ستاد دیه بیشتر و اهداف بهتر محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: باید برگشت به زندان به ویژه در بحث مهریه را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما