شناسهٔ خبر: 68157582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خدمات تیم بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم اربعین

علی خسروجردی

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی ایران از حضور تیم بهداشت محیط این دانشگاه در مراسم اربعین حسینی و ارایه خدمات به زائران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر محمد طباطبایی در نشستی خبری، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، ۵ میلیون و ۷۰۰هزار نفر از ساکنان تهران را تحت پوشش دارد و خدمت خود را به آنها ارائه می‌دهد.

وی درباره تعداد اتباع خارجی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی ایران گفت: با توجه به اینکه مناطق ۱۸,۲۲ و ۲۱ تهران و شهرستان‌های اقماری جزو مناطق مهاجرت‌پذیر هستند، به همین دلیل تعداد مهاجران در این مناطق زیاد است. اجرای طرح «منزل به منزل» از اقدامات خوب دانشگاه علوم‌پزشکی در خصوص ارائه خدمات بهداشتی به حساب می‌آید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی ایران همچنین درباره پایش زنجیره سرد واکسیناسیون گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، اولین دانشگاه علوم‌پزشکی کشور است که پایش زنجیره سرد واکسن را اجرا می‌کند. اطلاعات وضعیت زنجیره سرد در اختیار تمام مدیران دانشگاه قرار می‌گیرد. به طور مثال، اگر برق یخچال‌های نگهداری واکسن قطع شود باطری یخچال‌ها توانایی سرد نگهداشتن برای چند ساعت را داند و در صورت هرگونه مشکل از طریق پیامک در اختیار مدیران با توجه به سطح‌بندی انجام شده، قرار می‌گیرد.

وی گفت: همچنین اقدامات موثری در زمینه سلامت مادران انجام شده است و دانشگاه علوم‌پزشکی ایران توانسته است اقدامات موثری در زمینه رشد جمعیتی داشته باشد.

طباطبائی با بیان اینکه در آستانه مراسم اربعین قرار داریم،افزود: تیم بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی ایران به منظور ارائه خدمات به زائران حسینی حضور دارند.

همچنین دکتر عبدالوهاب برادران - معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران نیز در این نشست خبری اظهار کرد: حدود ۱۱هزار دانشجو در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات موثری در زمینه امور دانشجویی و فرهنگی صورت گرفته، گفت: افزایش ظرفیت خوابگاه متاهلی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران را می‌توان یک اقدام موثر برشمرد. دو واحد خوابگاه متاهلی به ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی ایران اضافه شده، پیش از افتتاح این ۲ خوابگاه، تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه ۸ واحد بود که در حال حاضر به ۴۰ واحد رسیده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران ادامه داد: براساس توافق صورت گرفته با معاونت‌های «فرهنگی و دانشجویی» و «برنامه و توسعه» وزارت بهداشت، در صورت تامین منابع، تعداد واحدهای خوابگاه‌های متاهلی به ۹۰ مورد می‌رسد.

برادران درباره تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی گفت: تعداد تخت‌های خوابگاه مجردی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران حدود ۳۵۰۰ تخت است. خوابگاه پسرانه در خیابان ستارخان گرفته‌ایم و در نظر داریم که ۳ خوابگاه «الزهرا»، «گلستان» و «آمل» را نوسازی کنیم و برای این موضوع با دانشجویان تعامل خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات دانشجویی از هوش مصنوعی استفاده کرده‌ایم، افزود: به منظور تحقق ارائه خدمات دانشجویی با دانشگاه صنعتی‌شریف تفاهم‌نامه‌ای داشته‌ایم و به منظور ارائه خدمات دانشجویی مانند رسیدگی به خدمات در خوابگاه‌ها، اپلیکیشنی طراحی کرده و در اختیار دانشجویان قرار داده‌ایم.

برادران با بیان اینکه تغذیه دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران جزو غذاهای بسیار با کیفیت به حساب می‌آید، افزود: به منظور جلوگیری از اسراف غذاها، وعده‌های غذایی در صورت تقاضای دانشجویان به صورت نیم‌پرس ارائه می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران گفت: گاهی‌اوقات، دانشجویان نسبت به رزرو غذا اقدام می‌کنند اما غذای خود را تحویل نمی‌گیرند. رزرو غذا و نگرفتن آن، سبب اسراف و هدررفت غذا می‌شود که موضوعی ناخوشایند است. به منظور جلوگیری از هدررفت غذا، اگر دانشجویان غذای رزرو شده را دریافت نکنند برای بارنخست با پیامک تذکر مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر دانشجویان برای بار دوم غذای رزرو شده را دریافت نکنند باید ۵۰درصد قیمت تمام شده یک وعده غذایی را پرداخت کنند. دانشجویان در صورت تکرار نگرفتن غذای رزرو شده برای بار سوم باید ۱۰۰ درصد قیمت تمام شده یک وعده غذایی را پرداخت کنند.

برادران گفت: اجرای الگوی تعریف جریمه برای نگرفتن غذا، سبب صرفه‌جویی ۴۰۰ میلیون‌ تومانی ماهانه شده است.

انتهای پیام

نظر شما